مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

در طی دوران بارداری موهای خانم‌ها به دلیل تغییرات هورمونهای اوسترادیول و پروژسترون از رشد، ضخامت و شفافیت بیشتری برخوردار هستند. اما دو تا سه هفته بعد از وضع حمل و زایمان اکثر خانم‌ها دچار ریزش موی خفیف و یا شدید می‌شوند، که بسیار شایع است و در حدود شش ماه ادامه خواهد داشت. در حقیقت این ریزش مو یک نوع بازگشت به وضعیت طبیعی می‌باشد.معمولا ریزش مو بعد از زایمان روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تار مو می‌باشد و بیشتر در ناحیه شقیقه‌ها دیده می‌شود.
بواسطه شیردهی ممکن است بدنتان دچار کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر آهن، روی، کلسیم، منیزیم، ویتامین D و B12 گردد، که با انجام آزمایشات مربوطه و رعایت رژیم مناسب غذایی قابل درمان و پیشگیری است.

توصیه‌های درمانی و گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو پس از زایمان

• پرهیز از سشوار، رنگ کردن، آرایش محکم مو و برس کشیدن شدید، کنید.
• در شرایطی که ریزش مو پس از ۲ تا ۳ ماه همچنان ادامه داشت، مصرف ویتامین‌های دوران بارداری خصوصا اسید فولیک و قرص آهن را ادامه دهید.
• به منظور آگاهی از کم کار بودن تیروئید و تاثیر آن بر ریزش مو به پزشک مراجعه نمایید.
• با کوتاه کردن موهای خود در این دوران موجب جلوگیری از کشیده شدن آن‌ها شده، که در نهایت جلوگیری از ریزش مو و تغذیه بیشتر ریشه مو از مواد مغذی خواهد گردید.
• استفاده از گیاهانی که خاصیت افزایش خون‌رسانی موضعی و ضد التهابی دارند، نظیر گیاه رزماری، آویشن و بابونه نه تنها به پیشگیری از ریزش مو بلکه به رشد مجدد مو کمک می‌کنند.

• افرادی که دچار ریزش مو می‌گردند، غالبا دارای پوست چرب کف سر و ملتهب هستند، به همین منظور استفاده از گیاهان قابظ مانند حنا، مورد و سدر که خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارند، موجب سفت شدن ریشه مو می‌شود.

منبع: مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی