مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

۴۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ورزش پیلاتس چیست؟

ورزش پیلاتس
ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس چیست؟

این روزها همه ما نام ورزش پیلاتس را کم و بیش شنیده ایم. ورزش پیلاتس، ورزش جذاب و فرح بخشی که به اصلاح رفتارهای حرکتی بسیاری از افراد انجامیده است.

برای آنکه با این ورزش نسبتا جدید، بیشتر آشنا شویم، شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می کنیم:

تاریخچه پیلاتس چیست؟

پیلاتس در سال ۱۹۲۰ توسط ژوزف پیلاتس پایه گذاری گردید. این ورزش در ابتدا توسط وی “علم کنترل بدن” نام گذاری شده بود که پس از مرگ او به دلیل حفظ یاد و خاطره او به نام پیلاتس معروف گردید.

رمز موفقیت و تمایز این ورزش:

شاید بزرگترین رمز موفقیت پیلاتس عملکرد آسان و تاثیرگذارش است.

این ورزش ﺑﻪ ﺗﻤﺎم وعده های ﺧﻮد ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. اﻓﺮاد در هر سن و وضعیتی می توانند به این ورزش روی آورده و از ثمرات آن بهره ببرند.

فرقی ندارد شما در چه سن، جنسیت و شرایطی هستید، اﮔﺮ ورزش ﭘﯿﻼﺗﺲ را آﻏﺎز ﮐﻨید به شما اطمینان می دهیم ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﺜﺒﺖ آن را به سهولت می بینید. ﺑﺎ ﺷﺮوع این ورزش ﻣﯽ ﺗﻮان ﻗﺪم ﺑﻪ ﻗﺪم ﺗﻐﯿﯿر ظاهر، اﺟﺮای ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺮﮐﺎت، ﺑﺪن ﺟﺪﯾﺪ و اندامی ﻣﺘﻮازن، ﺻﺎف و ﮐﺸﯿﺪه و اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮﺗﺮ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻗﺪرت فوق العاده ﺳﺎﺧﺖ.

اﻋﺘﻘﺎد ﭘﯿﻼﺗﺲ از ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻗﻮای ﺑﺪﻧﯽ، ﮐﺴﺐ و ﺣﻔﻆ بدن و ذهنی سالم ﺑﺮای اﺟﺮای بی نقص کارهای روزانه است.

اصول ورزش پیلاتس:

اولین اصل آرامش

ورزش مورد بحث ما، اعتقاد زیادی به آرامش روحی ما دارد. توصیه اولیه پیلاتس این است که برای شروع ورزش حتما باید به طور موقت هم که شده، ذهن خود را خالی و آماده پذیرش نکات جدید قرار دهیم.

تمرکز

در اکثر تمرینات این ورزش، ما باید تمرکز کامل داشته و تمام حواس خود را معطوف به تک تک سلول ها گردانیم.

هماهنگی

آگاهی از وضعیت بدن خود، موجب هماهنگی بهتر و بیشتری در اﻧﺠﺎم حرکات خواهد بود.  ﺑﺎ ﺗﮑﺮار ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت ﺣﺮﮐﺎت بدن از ظرافت بیشتری برخوردار خواهد بود.

جهت دهی مناسب

در ورزش پیلاتس شما عادت خواهید کرد که اجزای بدن خود را در راستای صحیح و اصولی قرار دهید. وضعیت قرارگیری گردن و کمر در راس این توجهات است.

تنفس

از مهم ترین اصول، تنفس است، تمرکز بر نحوه تنفس، به تمام سلول های بدن شما انرژی مضاعف می بخشد.

فواید ورزش پیلاتس:

تناسب کل بدن: در پیلاتس تمامی اندام ها در حال حرکتند و هیج اندامی در حال استراحت نیست.

سازگار با هر نوع بدن: شاید بتوان گفت که پیلاتس تنها ورزشی است که حرکات خود را با شرایط ورزشکار و درجه حرفه ای بودن وی تنظیم می کند.

ایجاد مقاومت بدن: بدون حجیم کردن عضلات، در پیلاتس، انقباض عضلانی انجام می شود که عضلات دراز را قوی می کند.

افزایش انرژی، کاهش وزن، اصلاح نحوه نشستن و ایستادن و افزایش رابطه جسم و ذهن از دیگر فواید جذاب این ورزش عنوان شده است.

مجله زیبایی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

  • مثبت مگ
  • ۰
  • ۰

انواع کرم های ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب
انواع کرم ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب

بیشتر افراد در انتخاب کرم ضد آفتاب دچار مشکل هستند. زیرا مقایسه کردن آنها با یکدیگر کاری دشوار است. با هم انواع کرم‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کرم ضد آفتاب همانند سپری است که از پوست در مقابل پرتوهای خطرناک فرابنفش نور خورشید به دو شکل محافظت می‌کند. برخی از آنها باعث پراکنده شدن نور خورشید از طریق بازتاب آن می‌شوند. برخی نیز پرتوهای فرابنفش را قبل از رسیدن به پوست به خود جذب می‌کنند.

در گذشته، برای انتخاب یک ضد آفتاب خوب کافی بود به دنبال محصولی با SPF بالا باشیم. با این حال عامل محافظتی SPF فقط از ما در مقابل پرتوهای UV نوع B و در واقع فقط از یکی از انواع سرطان محافظت می‌کنند.

با این حال تحقیقات نشان می‌دهند که پرتوهای UV نوع A نیز می‌توانند باعث بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان شوند. این پرتو باعث سوختگی پوست نمی‌شود، اما به اعماق پوست نفوذ کرده و چین و چروک ایجاد می‌کند. با تمام این اوصاف، یک کرم ضد آفتاب خوب باید از پوست در مقابل هر دو پرتو UVA و UVB محافظت کند.

مشخصات یک کرم ضد آفتاب مناسب:

  1. SPF 15 یا بالاتر: این عامل نشان می‌دهد که کرم ضد آفتاب تا چه حد از سوختگی‌هایی که توسط پرتو UVB به وجود می‌آیند پیشگیری می‌کند. اگر پوست شما پس از گذشت ۱۰ دقیقه شروع به سوختن می‌کند، یک ضد آفتاب با SPF 15 این مدت را ۱۵ برابر می‌کند؛ بدین معنی که می‌توانید پس از استفاده به مدت ۱۵۰ دقیقه در معرض نور خورشید باشید.
  2. محافظت در مقابل پرتو UVA: هیچ معیاری برای اینکه مشخص شود یک کرم ضد آفتاب چقدر در مقابل پرتو UVA مقاومت ایجاد می‌کند وجود ندارد. به همین دلیل برای پی بردن به این مهم باید به محتویات کرم دقت کنید. به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که حاوی حداقل یکی از این مواد باشند:
  3. اکامسول: یک ماده که به تازگی به عنوان فیلتری برای جلوگیری از UVA مورد تایید قرار گرفته است اکامسول است. این ماده در اروپا و کانادا به عنوان مکسوریل شناخته می‌شود.
  4. آووبنزون: هلیوپلکس ماده‌ای جدید نیست. این ماده نسخه تثبیت شده آووبنزون یا پارسول است. مولکول‌های این ماده اگر تثبیت و متعادل نشوند، پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید شکسته شده و خاصیت خود را از دست می‌دهند.
  5. دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی: این مواد در ضد آفتاب‌های قدیمی نیز یافت می‌شوند و ارزانترین ضد آفتاب‌ها حاوی این مواد هستند.
  6. مقاوم در برابر آب و تعریق: اگر قرار است که پس از مصرف ضد آفتاب شنا کنید یا بر اثر ورزش کردن بدنتان عرق کند، این دسته از ضد آفتاب‌ها را فراموش نکنید. با این حال فراموش نکنید که این کرم‌ها به طور کامل ضد آب نیستند و باید به طور منظم آنها را استفاده کنید. حداکثر زمان استفاده از آنها در آب در برخی از انواع ۸۰ دقیقه است.
  7. ضد آفتاب مخصوص کودکان: پوست کودکان بسیار حساس است و به راحتی پس از استفاده از ضد آفتاب‌های مخصوص بزرگسالان تحریک می‌شود. پس باید استفاده از کرم‌های حاوی پارا آمینو بنزوئیک اسید و بنزوفن‌هایی مانند دی‌اکسی‌بنزون، اکسی‌بنزون و سالیسوبنزون بر روی پوست آنها خودداری کنید.در عوض از محصولاتی که حاوی دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند استفاده کنید.
  8. کرم ضد آفتاب برای پوست‌های دارای حساسیت یا مشکل: افرادی که دارای پوست حساس هستند یا مشکلات پوستی مانند آکنه روزاسه دارند می‌توانند از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان نیز استفاده کنند.

    مجله سلامت مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

  • مثبت مگ
  • ۰
  • ۰

 

دلیل استفاده از نرم کننده موی سر

25
دلیل استفاده از نرم کننده موی سر
دلیل استفاده از نرم کننده موی سر

دلیل استفاده از نرم کننده موی سر

موی سر بخش مهمی از زیبایی را تشکیل می‌دهد، نگهداری و زیبایی آن باعث شده است تا افراد در جای جای جهان، با استفاده از انواع شامپوها، رنگ موها، محصولات مراقبتی، تقویتی و… سعی در زیبا کردن و سالم سازی موهای خود داشته باشند. می‌توان اولین و مهم‌ترین دلیل استفاده از نرم کننده موی سر را نیز همین عامل بیان نمود.

خیلی از افراد بخصوص خانم‌هایی که موی بلند دارند، پس از حمام از زبری و شانه ناپذیری موی خود گله دارند. استفاده از نرم کننده‌ها در جهت رفع این مشکل باعث شده که این محصول عضو ثابت اکثر حمام‌ها باشد.

دلایل بروز آسیب مو:

شستن بیش از حد مو، عدم استفاده از شامپوهای استاندارد، زیاده روی در شانه زدن مو، سشوار کشیدن زیاد، فر کردن موها، رنگ کردن مو با رنگ‌های شیمیایی، استفاده از ماده دکلره و همچنین تاثیر شرایط محیطی مانند اشعه ماورای‌ بنفش خورشید، آب داغ وآب استخرها، همگی موجب آسیب سطح خارجی یا همان کوتیکول مو می‌شوند. لذا کوتیکول‌ و رشد موها معمولا تحت‌تاثیر منفی این عوامل مخرب قرار می‌گیرد.

با آسیب دیدن سطح مو، شارژ‌های الکترواستاتیک ایجاد شده که موجب دور شدن موها از هم شده و شانه زدن و مرتب کردن آنها مشکل می‌شود. کوتیکول سالم و طبیعی دارای نظم ظاهری مشابه سلول‌های چیده شده روی سقف خانه‌هاست. لطافت و صافی مو به دلیل یک دست بودن و نظمی است که در کوتیکول مو وجود دارد.

در صورت آسیب به کوتیکول، سطح مو نامنظم و خراب گشته و مو حالت خشن پیدا می‌کند. لذا کدر شدن، شکستن و دو شاخه شدن انتهای مو (موخوره) پدید می آید.

تاثیر نرم کننده موی سر:

نرم‌کننده‌ها به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح خارجی مو طراحی شده و با ایجاد یک پوشش روی سطح خارجی مو، به آن حالت صاف و یکنواخت می‌بخشد. بعلاوه نرم کننده موی سر باعث خنثی شدن بارهای الکتریکی سطح مو گشته و به این ترتیب مو دیگر آشفته و بی‌نظم به نظر نرسیده و راحت‌تر حالت گرفته و شانه می‌شود.

همچنین نرم‌کننده‌‌های موی سر باعث ضخیم‌تر به نظر رسیدن موها شده و از ایجاد گره در موها نیز جلوگیری می‌کنند.

اوج نیاز به نرم‌کننده‌ها:

پس از اعمالی چون، رنگ و مش کردن مو، استفاده از مواد بی‌رنگ‌کننده مو (دکلره) و… نیاز به نرم کننده‌ مو بیش از پیش می‌شود. مو در حالت طبیعی دارای شارژ منفی است و زمانی که در تماس با اکسیدان (رنگ، مش و مواد دکلره، و یا مواد فر دهنده) قرار می‌گیرد، میزان اسید سولفوریک در ساختمان مو بالا رفته و باعث افزایش شارژ منفی مو می‌شود.

تفاوت شامپو و نرم کننده:

شامپو از موادی تشکیل شده که پس از آبکشی بار الکتریکی منفی روی مو به جای می‌گذارد. این امر سبب باز شدن کوتیکول‌های سطح خارجی مو شده و سبب از دست رفتن رطوبت مو و زبر و ناهمواری مو می‌گردد. به دلیل همین ناهمواری ، مو نور را به خوبی منعکس نمی‌کند، بنابراین مو درخشندگی خود را از دست داده و کدر ومات به نظر می‌رسد.

نرم کننده‌ها ولی از موادی تشکیل شده که در ساختار مولکولی آن بار مثبت وجود دارد. خنثی شدن بار الکتریکی مو به وسیله کاندیشنر موجب صاف شدن کوتیکول مو شده و در نتیجه مو حالت پذیر و درخشان می شود. بنابراین هر چه جنس طبیعی مو خشک تر باشد بیشتر به نرم کننده نیاز دارد، برای موهای خیلی خشک و آسیب دیده از نرم کننده های با نفوذ عمقی استفاده شده که به داخل کوتیکول نفوذ می‌کند.

روش استفاده:

پس از شامپو کردن، موی خود را به خوبی آبکشی نموده تا هیچ گونه اثری از شامپو بر روی موی شما باقی نماند. سپس موی خود را با دستتان آبگیری کنید. مویی که خیلی خیس باشد، قدرت جذب نرم کننده روی آن کمتر است. حال مقداری نرم کننده در کف دست خود ریخته و مو را مالش دهید تا به خوبی درکف دست شما پخش شود. سپس آن را به صورت یکنواخت روی همه تارهای موی خود پخش کنید.

پس از پخش نرم‌کننده به اندازه لازم و به نسبت بلندی و حجم مو، پس از مدتی که روی بسته بندی نرم کننده نوشته، مو را به خوبی آبکشی نمایید. (به طور معمول این زمان بین ۳ تا ۵ دقیقه می‌باشد)

 

چند نکته ضروری:

  • برای پخش نرم کننده بر روی مو، می‌توانید از انگشتان خود به عنوان شانه یا از شانه های دندانه درشت استفاده کنید. به صورت افراطی و با خشونت این کار را انجام ندهید، این شانه زدن به دلیل خیس بودن مو و سستی ریشه‌ها باید به آرامی صورت پذیرد.
  • شاید مهمترین نکته در استفاده از نرم کننده موی سر، هشدار جهت نرسیدن این ماده به ریشه مو باشد. بسیار هوشیار باشید که نرم کننده تنها ساقه مو را دربرگیرد و به ریشه مو برخوردی نکند.
  • در تمام مراحل شستشوی مو و مخصوصا پس از استفاده از نرم کننده‌ها یا انواع ماسک‌های تقویتی، ابدا از آب داغ برای شستن و آبکشی استفاده نکنید. آب ولرمی که رو به سرما باشد برای آبکشی نهایی بسیار مفید می‎باشد.
  • سعی کنید مطابق با جنس موی خود شامپو و نرم کننده مناسب را برگزیده و از آن بهره ببرید. پیشنهاد ما استفاده از برندهای معتبر و آزمایش شده است.

    مجله سلامت مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

  • مثبت مگ
  • ۰
  • ۰

رابطه بین کولر ماشین و سرطان

کولر ماشین
کولر ماشین

رابطه بین کولر ماشین و سرطان

آیا واقعا کولر ماشین موجب بروز سرطان می شود؟

بله صحیح است به دلیل اینکه در تابستان افراد بلافاصله پس از نشستن در ماشین ابتدا کولر را روشن می کنند. این عمل باعث استشمام هر چه بیشتر سم بنزن که در اثر حرارت از قطعات پلاستیکی داخل ماشین ساطع شده است، می گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور اجمالی پیرامون استنشاق این گاز خطرناک شرح دهیم.

سرطان بیماری است که به دو دلیل در بدن ایجاد می شود. دلیل اول عوامل داخلی و ژنتیکی هستند که در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد انواع سرطان ها را شامل می شوند و دلیل دوم عوامل خارجی و محیطی هستند که سرچشمه از سبک زندگی و تغذیه می گیرند، و در حدود ۷۰ درصد سرطان ها را نیز دربر دارد. یکی از این عوامل محیطی استفاده از کولر ماشین است. شاید برایتان عجیب باشد، اما متاسفانه عدم رعایت یک سری نکات در تابستان، حین استفاده از کولر ماشین منجربه بروز سرطان نیز می گردد.

همانطور که بارها ملاحظه کردید در فصل تابستان فضای داخل ماشین بر اثر تابش نور خورشید و گرمای هوا بسیار گرم شده و حرارت داخل ماشین بالا می رود. با توجه به اینکه جنس قطعات داخل ماشین نظیر داشبورت، صندلی ها و غیره از مواد پلاستیکی تشکیل شده است، حاوی ماده ای به نام بنزن است که یک مولکول چند وجهی بوده و دارای مشتقات کربنی بوده و در مواد شیمیایی و پلیمری به فراوانی یافت می شود. زماینکه این قطعات در معرض حرارت گرم می شوند، شروع به نرم شدن هم می کنند که در نتیجه در این شرایط سم بنزن از آنها خارج می شود. بنزن ماده ای اشتعال آور و بودار است که می تواند مشکلات فراوانی را سبب شود.

بررسی میزان بنزن موجود در مکان های مختلف

میزان قابل قبول بنزن در هوا حدود ۵۰ میلی گرم در هر متر مکعب است. حال اگر اتوموبیلی در داخل پارکینگ پارک شده باشد و پنجره های آن بسته باشد این میزان در حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم خواهد بود که تقریبا ۸ برابر از حالت اول می باشد. حال تصور کنید ماشین شما در هوای آزاد و گرم تابستان زیر نور خورشید پارک شده باشد، در اینصورت میزان سطح بنزن به ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ میلی گرم خواهد رسید که این عدد ۴۰ برابر سطح قابل قبول بنزن خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می شود ابتدا کلیه شیشه های ماشین را پایین آورده تا در داخل ماشین هوای آزاد گردش پیدا کند. در غیر این صورت با روشن کردن کولر کلیه سم بنزن خارج شده را استنشاق خواهید کرد.

عوارض سم بنزن

  • سرطان های دستگاه تنفسی و سرطان های خونی و آنومیا
  • نارسایی مغز استخوان، کم خونی و کاهش گلبول های سفید خون
  • سقط جنین در زنان باردار
  • نارسایی کبد و کلیه

    مجله سلامت مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

  • مثبت مگ
  • ۰
  • ۰

رابطه بین کولر ماشین و سرطان

کولر ماشین
کولر ماشین

رابطه بین کولر ماشین و سرطان

آیا واقعا کولر ماشین موجب بروز سرطان می شود؟

بله صحیح است به دلیل اینکه در تابستان افراد بلافاصله پس از نشستن در ماشین ابتدا کولر را روشن می کنند. این عمل باعث استشمام هر چه بیشتر سم بنزن که در اثر حرارت از قطعات پلاستیکی داخل ماشین ساطع شده است، می گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور اجمالی پیرامون استنشاق این گاز خطرناک شرح دهیم.

سرطان بیماری است که به دو دلیل در بدن ایجاد می شود. دلیل اول عوامل داخلی و ژنتیکی هستند که در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد انواع سرطان ها را شامل می شوند و دلیل دوم عوامل خارجی و محیطی هستند که سرچشمه از سبک زندگی و تغذیه می گیرند، و در حدود ۷۰ درصد سرطان ها را نیز دربر دارد. یکی از این عوامل محیطی استفاده از کولر ماشین است. شاید برایتان عجیب باشد، اما متاسفانه عدم رعایت یک سری نکات در تابستان، حین استفاده از کولر ماشین منجربه بروز سرطان نیز می گردد.

همانطور که بارها ملاحظه کردید در فصل تابستان فضای داخل ماشین بر اثر تابش نور خورشید و گرمای هوا بسیار گرم شده و حرارت داخل ماشین بالا می رود. با توجه به اینکه جنس قطعات داخل ماشین نظیر داشبورت، صندلی ها و غیره از مواد پلاستیکی تشکیل شده است، حاوی ماده ای به نام بنزن است که یک مولکول چند وجهی بوده و دارای مشتقات کربنی بوده و در مواد شیمیایی و پلیمری به فراوانی یافت می شود. زماینکه این قطعات در معرض حرارت گرم می شوند، شروع به نرم شدن هم می کنند که در نتیجه در این شرایط سم بنزن از آنها خارج می شود. بنزن ماده ای اشتعال آور و بودار است که می تواند مشکلات فراوانی را سبب شود.

بررسی میزان بنزن موجود در مکان های مختلف

میزان قابل قبول بنزن در هوا حدود ۵۰ میلی گرم در هر متر مکعب است. حال اگر اتوموبیلی در داخل پارکینگ پارک شده باشد و پنجره های آن بسته باشد این میزان در حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم خواهد بود که تقریبا ۸ برابر از حالت اول می باشد. حال تصور کنید ماشین شما در هوای آزاد و گرم تابستان زیر نور خورشید پارک شده باشد، در اینصورت میزان سطح بنزن به ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ میلی گرم خواهد رسید که این عدد ۴۰ برابر سطح قابل قبول بنزن خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می شود ابتدا کلیه شیشه های ماشین را پایین آورده تا در داخل ماشین هوای آزاد گردش پیدا کند. در غیر این صورت با روشن کردن کولر کلیه سم بنزن خارج شده را استنشاق خواهید کرد.

عوارض سم بنزن

  • سرطان های دستگاه تنفسی و سرطان های خونی و آنومیا
  • نارسایی مغز استخوان، کم خونی و کاهش گلبول های سفید خون
  • سقط جنین در زنان باردار
  • نارسایی کبد و کلیه

    مجله اینترنتی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

  • مثبت مگ
  • ۰
  • ۰

بهترین نوع شیرخشک کدام است؟

بهترین نوع شیرخشک کدام است؟
بهترین نوع شیرخشک کدام است؟

بهترین نوع شیرخشک کدام است؟

شیر هر مادری برای فرزندش بهترین و کامل‎ترین غذایی است که کودک از بدو تولد به آن نیاز دارد، اما گاهی به دلایل بسیاری ممکن است کودک از شیرمادر محروم و یا با کمبود آن مواجه شود. از جمله علل این اتفاق می‌توان به نافرم بودن نوک سینه مادر، ناتوانی فک کودک، اشتغال، بیماری و یا نبود مادر، ناکافی بودن یا بند آمدن شیرمادر و… اشاره نمود. در تمام این موارد به توصیه متخصصان، باید دست به سوی شیر خشک‌های موجود در بازار برد. در این زمان انتخاب بهترین نوع شیرخشک اهمیت می‎یابد.

شیر خشک به نوعی جایگزین شیرمادر به صورت موقت یا دائم می‌گردد، بدین صورت که اگر شیرمادر اصطلاحا خشک شود، شیرخشک جایگزین شیرمادر شده و اگر به عنوان مثال مادر شاغل باشد، شیر خشک وعده‌های جایگزین شیرمادر را تشکیل می‌دهد.

فواید موجود در شیرمادر در هیچ شیرخشکی یافت نمی‌شود، اما با این حال می‌توان با کمی دقت و مطالعه به بهترین نمونه شیرخشک در بازار، دست یافت.

همه شیر خشک‌های موجود در داروخانه‌های معتبر دارای تاییدیه سلامت بوده و همه مواد غذایی مورد نیاز کودک را تامین می‌کنند.

معمولا شیر خشک به سه شکل اصلی وجود دارد:

  • پودر: ارزان ترین نوع شیر خشک است، این نوع شیر خشک با آب ترکیب می شود
  • کنسانتره های مایع: قیمت آنها از پودر بیشتر است و معمولا با مقدار مساوی از آب رقیق می شوند.
  • شیر خشک آماده برای مصرف: اغلب از همه انواع شیر خشک، گران تر بوده و کاربرد راحت تری هم دارند و می‌توان مستقیما آن را در شیشه ریخت.

بهترین نوع شیرخشک؟

بهترین نوع شیرخشک آن است که با توجه به وضعیت نوزاد و نظر متخصص کودکان مصرف شود. به طور مثال بعضی نوزادان به لاکتوز شیر حساسیت دارند برای آنها شیر فاقد لاکتوز که از پروتئین سویا تهیه شده است باید استفاده گردد و اگر باز هم این شیر را تحمل نکند از شیرخشکی که پروتئین آن هیدرولیز و به اسید‌های آمینه و لیپید تبدیل شده استفاده می‌شود. شیرخشک ها اکثراً از شیرگاو یا سویا تهیه می شود یک سری شیرخشک ها را از ابتدای تولد می توان مصرف نمود. در شیرخواران بالای یک سال که تغذیه مصنوعی دارند می توان از شیر گاو به جای فورمولا استفاده کرد ولی باید مواظب مقدار آهن و ویتامین های شیر خوار باشیم زیرا شیر گاو، آهن و ویتامین کمتر از شیرخشک دارد. قند شیر مادر از لاکتوز است ولی قند شیر خشک از لاکتوز و گلوکز است و همین گلوکز موجود در شیرخشک باعث چاقی در کودکان می‌شود.

گاهی ممکن است نیاز باشد که شیر خشک کودک خود را عوض کنید. دلایل تعویض شیر خشک عبارتند از آلرژی، نیاز بیشتر کودک به آهن، ناآرامی شدید، یا اسهال

ممکن است این نشانه ها ربطی به شیر خشک نداشته باشند. در چنین حالتی تغییر شیر خشک به کودک کمک نکرده و یا حتی ممکن است علائم او را بدتر کند. به همین دلیل همیشه قبل از تغییر شیر خشک نوزاد با پزشک مشورت نمایید.

برای تغییر شیرخشک کودکان ۴ تا ۱۲ ماهه، باید شیر خشک‌ها کالری و مواد مغذی بیشتری نسبت به شیر خشک معمولی نوزاد داشته باشند، اما باز هم ممکن است تغییر برای کودکتان مناسب نباشد. پیش از امتحان کردن آنها با متخصص اطفال مشورت کنید.

 و اما چند برند محبوب و مطرح در زمینه تولید بهترین شیرخشک:

نستله، نوتریشیا، فاسبل، تروویتال، میلوپا، ابوت و…

مجله زیبایی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

  • مثبت مگ
  • ۰
  • ۰

 

دلیل استفاده از نرم کننده موی سر

25
دلیل استفاده از نرم کننده موی سر
دلیل استفاده از نرم کننده موی سر

دلیل استفاده از نرم کننده موی سر

موی سر بخش مهمی از زیبایی را تشکیل می‌دهد، نگهداری و زیبایی آن باعث شده است تا افراد در جای جای جهان، با استفاده از انواع شامپوها، رنگ موها، محصولات مراقبتی، تقویتی و… سعی در زیبا کردن و سالم سازی موهای خود داشته باشند. می‌توان اولین و مهم‌ترین دلیل استفاده از نرم کننده موی سر را نیز همین عامل بیان نمود.

خیلی از افراد بخصوص خانم‌هایی که موی بلند دارند، پس از حمام از زبری و شانه ناپذیری موی خود گله دارند. استفاده از نرم کننده‌ها در جهت رفع این مشکل باعث شده که این محصول عضو ثابت اکثر حمام‌ها باشد.

دلایل بروز آسیب مو:

شستن بیش از حد مو، عدم استفاده از شامپوهای استاندارد، زیاده روی در شانه زدن مو، سشوار کشیدن زیاد، فر کردن موها، رنگ کردن مو با رنگ‌های شیمیایی، استفاده از ماده دکلره و همچنین تاثیر شرایط محیطی مانند اشعه ماورای‌ بنفش خورشید، آب داغ وآب استخرها، همگی موجب آسیب سطح خارجی یا همان کوتیکول مو می‌شوند. لذا کوتیکول‌ و رشد موها معمولا تحت‌تاثیر منفی این عوامل مخرب قرار می‌گیرد.

با آسیب دیدن سطح مو، شارژ‌های الکترواستاتیک ایجاد شده که موجب دور شدن موها از هم شده و شانه زدن و مرتب کردن آنها مشکل می‌شود. کوتیکول سالم و طبیعی دارای نظم ظاهری مشابه سلول‌های چیده شده روی سقف خانه‌هاست. لطافت و صافی مو به دلیل یک دست بودن و نظمی است که در کوتیکول مو وجود دارد.

در صورت آسیب به کوتیکول، سطح مو نامنظم و خراب گشته و مو حالت خشن پیدا می‌کند. لذا کدر شدن، شکستن و دو شاخه شدن انتهای مو (موخوره) پدید می آید.

تاثیر نرم کننده موی سر:

نرم‌کننده‌ها به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح خارجی مو طراحی شده و با ایجاد یک پوشش روی سطح خارجی مو، به آن حالت صاف و یکنواخت می‌بخشد. بعلاوه نرم کننده موی سر باعث خنثی شدن بارهای الکتریکی سطح مو گشته و به این ترتیب مو دیگر آشفته و بی‌نظم به نظر نرسیده و راحت‌تر حالت گرفته و شانه می‌شود.

همچنین نرم‌کننده‌‌های موی سر باعث ضخیم‌تر به نظر رسیدن موها شده و از ایجاد گره در موها نیز جلوگیری می‌کنند.

اوج نیاز به نرم‌کننده‌ها:

پس از اعمالی چون، رنگ و مش کردن مو، استفاده از مواد بی‌رنگ‌کننده مو (دکلره) و… نیاز به نرم کننده‌ مو بیش از پیش می‌شود. مو در حالت طبیعی دارای شارژ منفی است و زمانی که در تماس با اکسیدان (رنگ، مش و مواد دکلره، و یا مواد فر دهنده) قرار می‌گیرد، میزان اسید سولفوریک در ساختمان مو بالا رفته و باعث افزایش شارژ منفی مو می‌شود.

تفاوت شامپو و نرم کننده:

شامپو از موادی تشکیل شده که پس از آبکشی بار الکتریکی منفی روی مو به جای می‌گذارد. این امر سبب باز شدن کوتیکول‌های سطح خارجی مو شده و سبب از دست رفتن رطوبت مو و زبر و ناهمواری مو می‌گردد. به دلیل همین ناهمواری ، مو نور را به خوبی منعکس نمی‌کند، بنابراین مو درخشندگی خود را از دست داده و کدر ومات به نظر می‌رسد.

نرم کننده‌ها ولی از موادی تشکیل شده که در ساختار مولکولی آن بار مثبت وجود دارد. خنثی شدن بار الکتریکی مو به وسیله کاندیشنر موجب صاف شدن کوتیکول مو شده و در نتیجه مو حالت پذیر و درخشان می شود. بنابراین هر چه جنس طبیعی مو خشک تر باشد بیشتر به نرم کننده نیاز دارد، برای موهای خیلی خشک و آسیب دیده از نرم کننده های با نفوذ عمقی استفاده شده که به داخل کوتیکول نفوذ می‌کند.

روش استفاده:

پس از شامپو کردن، موی خود را به خوبی آبکشی نموده تا هیچ گونه اثری از شامپو بر روی موی شما باقی نماند. سپس موی خود را با دستتان آبگیری کنید. مویی که خیلی خیس باشد، قدرت جذب نرم کننده روی آن کمتر است. حال مقداری نرم کننده در کف دست خود ریخته و مو را مالش دهید تا به خوبی درکف دست شما پخش شود. سپس آن را به صورت یکنواخت روی همه تارهای موی خود پخش کنید.

پس از پخش نرم‌کننده به اندازه لازم و به نسبت بلندی و حجم مو، پس از مدتی که روی بسته بندی نرم کننده نوشته، مو را به خوبی آبکشی نمایید. (به طور معمول این زمان بین ۳ تا ۵ دقیقه می‌باشد)

 

چند نکته ضروری:

  • برای پخش نرم کننده بر روی مو، می‌توانید از انگشتان خود به عنوان شانه یا از شانه های دندانه درشت استفاده کنید. به صورت افراطی و با خشونت این کار را انجام ندهید، این شانه زدن به دلیل خیس بودن مو و سستی ریشه‌ها باید به آرامی صورت پذیرد.
  • شاید مهمترین نکته در استفاده از نرم کننده موی سر، هشدار جهت نرسیدن این ماده به ریشه مو باشد. بسیار هوشیار باشید که نرم کننده تنها ساقه مو را دربرگیرد و به ریشه مو برخوردی نکند.
  • در تمام مراحل شستشوی مو و مخصوصا پس از استفاده از نرم کننده‌ها یا انواع ماسک‌های تقویتی، ابدا از آب داغ برای شستن و آبکشی استفاده نکنید. آب ولرمی که رو به سرما باشد برای آبکشی نهایی بسیار مفید می‎باشد.
  • سعی کنید مطابق با جنس موی خود شامپو و نرم کننده مناسب را برگزیده و از آن بهره ببرید. پیشنهاد ما استفاده از برندهای معتبر و آزمایش شده است.

    مجله زیبایی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

  • مثبت مگ
  • ۰
  • ۰

اجناس مدل چنگال

انواع کرم های ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب
انواع کرم ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب

بیشتر افراد در انتخاب کرم ضد آفتاب دچار مشکل هستند. زیرا مقایسه کردن آنها با یکدیگر کاری دشوار است. با هم انواع کرم‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کرم ضد آفتاب همانند سپری است که از پوست در مقابل پرتوهای خطرناک فرابنفش نور خورشید به دو شکل محافظت می‌کند. برخی از آنها باعث پراکنده شدن نور خورشید از طریق بازتاب آن می‌شوند. برخی نیز پرتوهای فرابنفش را قبل از رسیدن به پوست به خود جذب می‌کنند.

در گذشته، برای انتخاب یک ضد آفتاب خوب کافی بود به دنبال محصولی با SPF بالا باشیم. با این حال عامل محافظتی SPF فقط از ما در مقابل پرتوهای UV نوع B و در واقع فقط از یکی از انواع سرطان محافظت می‌کنند.

با این حال تحقیقات نشان می‌دهند که پرتوهای UV نوع A نیز می‌توانند باعث بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان شوند. این پرتو باعث سوختگی پوست نمی‌شود، اما به اعماق پوست نفوذ کرده و چین و چروک ایجاد می‌کند. با تمام این اوصاف، یک کرم ضد آفتاب خوب باید از پوست در مقابل هر دو پرتو UVA و UVB محافظت کند.

مشخصات یک کرم ضد آفتاب مناسب:

  1. SPF 15 یا بالاتر: این عامل نشان می‌دهد که کرم ضد آفتاب تا چه حد از سوختگی‌هایی که توسط پرتو UVB به وجود می‌آیند پیشگیری می‌کند. اگر پوست شما پس از گذشت ۱۰ دقیقه شروع به سوختن می‌کند، یک ضد آفتاب با SPF 15 این مدت را ۱۵ برابر می‌کند؛ بدین معنی که می‌توانید پس از استفاده به مدت ۱۵۰ دقیقه در معرض نور خورشید باشید.
  2. محافظت در مقابل پرتو UVA: هیچ معیاری برای اینکه مشخص شود یک کرم ضد آفتاب چقدر در مقابل پرتو UVA مقاومت ایجاد می‌کند وجود ندارد. به همین دلیل برای پی بردن به این مهم باید به محتویات کرم دقت کنید. به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که حاوی حداقل یکی از این مواد باشند:
  3. اکامسول: یک ماده که به تازگی به عنوان فیلتری برای جلوگیری از UVA مورد تایید قرار گرفته است اکامسول است. این ماده در اروپا و کانادا به عنوان مکسوریل شناخته می‌شود.
  4. آووبنزون: هلیوپلکس ماده‌ای جدید نیست. این ماده نسخه تثبیت شده آووبنزون یا پارسول است. مولکول‌های این ماده اگر تثبیت و متعادل نشوند، پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید شکسته شده و خاصیت خود را از دست می‌دهند.
  5. دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی: این مواد در ضد آفتاب‌های قدیمی نیز یافت می‌شوند و ارزانترین ضد آفتاب‌ها حاوی این مواد هستند.
  6. مقاوم در برابر آب و تعریق: اگر قرار است که پس از مصرف ضد آفتاب شنا کنید یا بر اثر ورزش کردن بدنتان عرق کند، این دسته از ضد آفتاب‌ها را فراموش نکنید. با این حال فراموش نکنید که این کرم‌ها به طور کامل ضد آب نیستند و باید به طور منظم آنها را استفاده کنید. حداکثر زمان استفاده از آنها در آب در برخی از انواع ۸۰ دقیقه است.
  7. ضد آفتاب مخصوص کودکان: پوست کودکان بسیار حساس است و به راحتی پس از استفاده از ضد آفتاب‌های مخصوص بزرگسالان تحریک می‌شود. پس باید استفاده از کرم‌های حاوی پارا آمینو بنزوئیک اسید و بنزوفن‌هایی مانند دی‌اکسی‌بنزون، اکسی‌بنزون و سالیسوبنزون بر روی پوست آنها خودداری کنید.در عوض از محصولاتی که حاوی دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند استفاده کنید.
  8. کرم ضد آفتاب برای پوست‌های دارای حساسیت یا مشکل: افرادی که دارای پوست حساس هستند یا مشکلات پوستی مانند آکنه روزاسه دارند می‌توانند از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان نیز استفاده کنند.

    مجله سلامت مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

  • مثبت مگ
  • ۰
  • ۰

انواع کرم های ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب
انواع کرم ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب

بیشتر افراد در انتخاب کرم ضد آفتاب دچار مشکل هستند. زیرا مقایسه کردن آنها با یکدیگر کاری دشوار است. با هم انواع کرم‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کرم ضد آفتاب همانند سپری است که از پوست در مقابل پرتوهای خطرناک فرابنفش نور خورشید به دو شکل محافظت می‌کند. برخی از آنها باعث پراکنده شدن نور خورشید از طریق بازتاب آن می‌شوند. برخی نیز پرتوهای فرابنفش را قبل از رسیدن به پوست به خود جذب می‌کنند.

در گذشته، برای انتخاب یک ضد آفتاب خوب کافی بود به دنبال محصولی با SPF بالا باشیم. با این حال عامل محافظتی SPF فقط از ما در مقابل پرتوهای UV نوع B و در واقع فقط از یکی از انواع سرطان محافظت می‌کنند.

با این حال تحقیقات نشان می‌دهند که پرتوهای UV نوع A نیز می‌توانند باعث بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان شوند. این پرتو باعث سوختگی پوست نمی‌شود، اما به اعماق پوست نفوذ کرده و چین و چروک ایجاد می‌کند. با تمام این اوصاف، یک کرم ضد آفتاب خوب باید از پوست در مقابل هر دو پرتو UVA و UVB محافظت کند.

مشخصات یک کرم ضد آفتاب مناسب:

  1. SPF 15 یا بالاتر: این عامل نشان می‌دهد که کرم ضد آفتاب تا چه حد از سوختگی‌هایی که توسط پرتو UVB به وجود می‌آیند پیشگیری می‌کند. اگر پوست شما پس از گذشت ۱۰ دقیقه شروع به سوختن می‌کند، یک ضد آفتاب با SPF 15 این مدت را ۱۵ برابر می‌کند؛ بدین معنی که می‌توانید پس از استفاده به مدت ۱۵۰ دقیقه در معرض نور خورشید باشید.
  2. محافظت در مقابل پرتو UVA: هیچ معیاری برای اینکه مشخص شود یک کرم ضد آفتاب چقدر در مقابل پرتو UVA مقاومت ایجاد می‌کند وجود ندارد. به همین دلیل برای پی بردن به این مهم باید به محتویات کرم دقت کنید. به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که حاوی حداقل یکی از این مواد باشند:
  3. اکامسول: یک ماده که به تازگی به عنوان فیلتری برای جلوگیری از UVA مورد تایید قرار گرفته است اکامسول است. این ماده در اروپا و کانادا به عنوان مکسوریل شناخته می‌شود.
  4. آووبنزون: هلیوپلکس ماده‌ای جدید نیست. این ماده نسخه تثبیت شده آووبنزون یا پارسول است. مولکول‌های این ماده اگر تثبیت و متعادل نشوند، پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید شکسته شده و خاصیت خود را از دست می‌دهند.
  5. دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی: این مواد در ضد آفتاب‌های قدیمی نیز یافت می‌شوند و ارزانترین ضد آفتاب‌ها حاوی این مواد هستند.
  6. مقاوم در برابر آب و تعریق: اگر قرار است که پس از مصرف ضد آفتاب شنا کنید یا بر اثر ورزش کردن بدنتان عرق کند، این دسته از ضد آفتاب‌ها را فراموش نکنید. با این حال فراموش نکنید که این کرم‌ها به طور کامل ضد آب نیستند و باید به طور منظم آنها را استفاده کنید. حداکثر زمان استفاده از آنها در آب در برخی از انواع ۸۰ دقیقه است.
  7. ضد آفتاب مخصوص کودکان: پوست کودکان بسیار حساس است و به راحتی پس از استفاده از ضد آفتاب‌های مخصوص بزرگسالان تحریک می‌شود. پس باید استفاده از کرم‌های حاوی پارا آمینو بنزوئیک اسید و بنزوفن‌هایی مانند دی‌اکسی‌بنزون، اکسی‌بنزون و سالیسوبنزون بر روی پوست آنها خودداری کنید.در عوض از محصولاتی که حاوی دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند استفاده کنید.
  8. کرم ضد آفتاب برای پوست‌های دارای حساسیت یا مشکل: افرادی که دارای پوست حساس هستند یا مشکلات پوستی مانند آکنه روزاسه دارند می‌توانند از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان نیز استفاده کنند.

    مجله زیبایی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

  • مثبت مگ
  • ۰
  • ۰

مضار خوردن آب یخ

ورزش پیلاتس چیست؟

ورزش پیلاتس
ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس چیست؟

این روزها همه ما نام ورزش پیلاتس را کم و بیش شنیده ایم. ورزش پیلاتس، ورزش جذاب و فرح بخشی که به اصلاح رفتارهای حرکتی بسیاری از افراد انجامیده است.

برای آنکه با این ورزش نسبتا جدید، بیشتر آشنا شویم، شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می کنیم:

تاریخچه پیلاتس چیست؟

پیلاتس در سال ۱۹۲۰ توسط ژوزف پیلاتس پایه گذاری گردید. این ورزش در ابتدا توسط وی “علم کنترل بدن” نام گذاری شده بود که پس از مرگ او به دلیل حفظ یاد و خاطره او به نام پیلاتس معروف گردید.

رمز موفقیت و تمایز این ورزش:

شاید بزرگترین رمز موفقیت پیلاتس عملکرد آسان و تاثیرگذارش است.

این ورزش ﺑﻪ ﺗﻤﺎم وعده های ﺧﻮد ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. اﻓﺮاد در هر سن و وضعیتی می توانند به این ورزش روی آورده و از ثمرات آن بهره ببرند.

فرقی ندارد شما در چه سن، جنسیت و شرایطی هستید، اﮔﺮ ورزش ﭘﯿﻼﺗﺲ را آﻏﺎز ﮐﻨید به شما اطمینان می دهیم ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﺜﺒﺖ آن را به سهولت می بینید. ﺑﺎ ﺷﺮوع این ورزش ﻣﯽ ﺗﻮان ﻗﺪم ﺑﻪ ﻗﺪم ﺗﻐﯿﯿر ظاهر، اﺟﺮای ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺮﮐﺎت، ﺑﺪن ﺟﺪﯾﺪ و اندامی ﻣﺘﻮازن، ﺻﺎف و ﮐﺸﯿﺪه و اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮﺗﺮ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻗﺪرت فوق العاده ﺳﺎﺧﺖ.

اﻋﺘﻘﺎد ﭘﯿﻼﺗﺲ از ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻗﻮای ﺑﺪﻧﯽ، ﮐﺴﺐ و ﺣﻔﻆ بدن و ذهنی سالم ﺑﺮای اﺟﺮای بی نقص کارهای روزانه است.

اصول ورزش پیلاتس:

اولین اصل آرامش

ورزش مورد بحث ما، اعتقاد زیادی به آرامش روحی ما دارد. توصیه اولیه پیلاتس این است که برای شروع ورزش حتما باید به طور موقت هم که شده، ذهن خود را خالی و آماده پذیرش نکات جدید قرار دهیم.

تمرکز

در اکثر تمرینات این ورزش، ما باید تمرکز کامل داشته و تمام حواس خود را معطوف به تک تک سلول ها گردانیم.

هماهنگی

آگاهی از وضعیت بدن خود، موجب هماهنگی بهتر و بیشتری در اﻧﺠﺎم حرکات خواهد بود.  ﺑﺎ ﺗﮑﺮار ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت ﺣﺮﮐﺎت بدن از ظرافت بیشتری برخوردار خواهد بود.

جهت دهی مناسب

در ورزش پیلاتس شما عادت خواهید کرد که اجزای بدن خود را در راستای صحیح و اصولی قرار دهید. وضعیت قرارگیری گردن و کمر در راس این توجهات است.

تنفس

از مهم ترین اصول، تنفس است، تمرکز بر نحوه تنفس، به تمام سلول های بدن شما انرژی مضاعف می بخشد.

فواید ورزش پیلاتس:

تناسب کل بدن: در پیلاتس تمامی اندام ها در حال حرکتند و هیج اندامی در حال استراحت نیست.

سازگار با هر نوع بدن: شاید بتوان گفت که پیلاتس تنها ورزشی است که حرکات خود را با شرایط ورزشکار و درجه حرفه ای بودن وی تنظیم می کند.

ایجاد مقاومت بدن: بدون حجیم کردن عضلات، در پیلاتس، انقباض عضلانی انجام می شود که عضلات دراز را قوی می کند.

افزایش انرژی، کاهش وزن، اصلاح نحوه نشستن و ایستادن و افزایش رابطه جسم و ذهن از دیگر فواید جذاب این ورزش عنوان شده است.

مجله پزشکی مثبت مگ همواره سعی در جلب رضایت بازدیدکننده های خود دارد.

  • مثبت مگ