مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

اسکیزوفرنی نوعی بیماری روانی است که با مشخصه از کارافتادگی عملکردهای فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف همراه می‌باشد. این بیماری روانی موجب تغییر در ادراک، افکار و رفتار فرد مبتلا می‌شود. افراد مبتلا با علایم متفاوت از قبیل توهم‌های جنون آمیز شنیداری، اختلال در تکلم، تفکر، عملکرد اجتماعی و شغلی همراه هستند. بارزترین نشانه‌ در آنها دوری گزینی و درون گرایی بیش از معمول است. اسکیزوفرنی در بین زنان و مردان به یک اندازه شایع می‌باشد، بیشتر در سنین ۱۵تا ۳۵ سالگی مشاهده می‌شود، این افراد بدون هدف بیشتر وقتشان را صرف کارهای بیهوده و تکراری می‌کنند و از خودشان غافل می‌شوند. و ظاهر شدن این علایم ممکن است ماه‌ها تا سال‌ها به طول انجامد. علت واقعی این بیماری هنوز نامشخص است و سابقه ارثی و خانوادگی همراه با عوامل محیطی از علل‌های اصلی ابتلا، شناسایی شده‌اند.

انواع اسکیزوفرنی:

اسکیزوفرنی پارانوئید (Paranoid): یک نوع توهم وسیع شنیداری است که بیشتر از نوع توهم و هذیان گزند، خود بزرگ بینی، حسادت می‌باشد و توجه به افراد مشهور و بزرگ دارند. این افراد تکلمی ‌نابسامان، حالت عاطفی نامتناسب و تفکری بی ربط دارند.

اسکیزوفرنی آشفته یا نا به سامان (Disorganized): بارزترین نشانه در این بیمارارن حماقت، گسیختگی افکار، آشفتگی و نابسامانی رفتاری می‌باشد. این افراد نشانه‌های بارزی مانند خنده‌های ناگهانی همراه با شکلک درآوردن و همچنین پرحرفی‌های بی معنی دارند. اکثرا توجهی به ظاهر و نظافت خود ندارند و یک حالت آشفته و درهم ریختگی دارند.

اسکیزوفرنی نوع قوام یافته (Catatonic): بیماران با این نوع از اسکیزوفرنی داراری دو حالت هستند، هیجانی که در آن حرکاتی شدید و گاهی خشونت آمیز دارند و حالت انزاوگر که در آن حرکاتی بهت زده و منجمد دارند. که در هر دوی این حالات به دلیل سو تغذیه و خود زنی باید مراقب وضیت پزشکی آنها‌ باشید.

اسکیزوفرنی باقیمانده (Residual): در این نوع از اسکیزوفرنی ما شاهد فقدان نشانه‌های بارز ذکر شده در انواع دیگر هستیم، این نوع از اسکیزوفرنی با علایمی ‌نظیر اختلال شدید در بهداشت و نظافت، بی تفاوتی و عدم ابتکار عمل، ابراز هیجانی کند و سطحی، انزوا و کناره‌گیری مشهود و علنی است.

اسکیزوفرنی نامتمایز (Undifferentiated): بیماران دارای هذیان‎های آشکار، توهمات، بی‌ربطی و رفتار آشفته می‌باشند، اما معیارهای اسکیزوفرنی‎‌های بدگمان، آشفته و قوام یافته را ندارند.

منبع: مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی