مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

نیروی زیادی که در نتیجه مالش چشم‌ها به آن وارد می‎شود می‎تواند به رگ‌های چشم آسیب رسانده و منجر به قرمزی شدید چشم‌ها شود.

معمولا همه ما در اثر خارش چشم و یا ورود جسم خارجی به آن چشم‌هایمان را می‎مالیم و در نتیجه حس خوشایندی داریم، اما متاسفانه باید بدانیم که این کار باعث آسیب‌های جدی و بعضا جبران ناپذیر برای چشم‌هایمان می‌‎شود. در ادامه بعضی از این آسیب‌ها را مرور می‎‌کنیم.

عفونت چشم

هیچ کدام از ما هنگام مالش چشم دست‌هایمان را ضد عفونی نمی‎کنیم! در نتیجه میکروب‌ها و باکتری‌های روی دست از طریق مالش وارد چشم شده و فرد را دچار عفونت‌های شدید چشمی می‎کند. نا گفته نماند که گل مژه نیز اغلب به همین دلیل تشکیل می‌شود.

چین و چروک دور چشم

بسیاری از افراد به دنبال کرم‎های دور چشم برای برطرف کردن چین و چروک‌های آن هستند. اگر می‌خواهید کمتر پوست نازک و لطیف دور چشم‌هایتان چین و چروک‌‌ دار شود، هرگز چشم‌هایتان را مالش ندهید.

قرمزی چشم

مالش چشم باعث پارگی رگ‌های بسیار نازک و آسیب‌پذیر چشم شده و در نتیجه این پارگی، چشم قرمز می‎شود.

تغییر شکل قرنیه

اغلب مشکلاتی که برای بینایی افراد به وجود می‎آید در نتیجه تغییر شکل قرنیه می‎باشد. متاسفانه مالش چشم باعث نازک شدن قرنیه شده و منجر به تغییر شکل آن می‎شود.

شکل قرنیه مخروطی است و با مالش آن این شکل تغییر کرده و در این حالت برای اصلاح آن افراد باید عمل‌های سخت جراحی چشم را تحمل کنند.

آسیب‌های جبران ناپذیر به چشم

از آنجایی که غشای سطح قرنیه حساس و آسیب‌پذیر است، در اثر مالش‌های چشم ممکن است خراش برداشته و تاثیر زیادی بر روی بینایی ما داشته باشد. در نهایت این گونه افراد برای بینایی خود قرنیه‌شان را از دست می‌دهند و مجبور به عمل پیوند قرنیه می‎شوند.

قوز قرنیه

شاید عامل اصلی پیدایش قوز قرنیه مالش چشم نباشد، اما در روند پیدایش این مشکل بی تاثیر نیست، و برای همین مخصوصا به بیماران دچار این عارضه تاکید می‌شود که هرگز چشم‌هایشان را مالش ندهند.

بیماری قوز قرنیه و یا همان کراتوکنوس (Keratoconus) زمانی رخ می‎دهد که قرنیه ضعیف و نازک شود. این امر باعث از دست دادن بینایی فرد شده و در موارد حاد تنها راه برگشتن بینایی به مریض، پیوند قرنیه می‎باشد.

شدت بیشتر علایم خشکی چشم

هنگامی که مقدار و کیفیت اشک چشم تغییر کند فرد دچار خشکی چشم می‎شود. از عوارض این بیماری سوزش و خارش چشم و در موارد حادتر منجر به سوراخ شدن چشم می‎شود. مالیدن چشم‌ها باعث تحریک و بدتر شدن علایم در افراد مبتلا شده و بنابراین فرد مبتلا باید از مالیدن چشم‌ها خودداری کند.

مشکلاتی برای استفاده از لنز

چشم‌هایی که داخل آن لنز است را هرگز مالش ندهید زیرا که موجب درآمدن ناخوداگاه لنز از چشم، گیر کردن لنز در پلک، خم شدن آن و آلودگی‌های میکروبی لنز می‎شود.

یک عادت بد

اگر چشم‌هایتان را مرتب بمالید بعد از مدتی تبدیل به یک عادت شده و این عادت موجب بروز مشکلات جبران‌ناپذیر برای چشم هایتان می‎شود.

منبع: مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی