مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

کم‎خونی بیماری شایعی است که اکثر مردم دنیا با آن درگیر هستند، ولی متاسفانه بدلیل مبهم بودن علائم بیماری تشخیص آن به راحتی ممکن نیست. به همین دلیل اکثر افراد این بیماری را جدی نگرفته و بدنبال درمان آن نیستند.

باید به این دسته افراد اخطار بدهیم که درمان نکردن کم‎خونی علاوه بر مشکلاتی که هر روز با آن درگیر هستند مثل خستگی، ضعف و بی حالی و … می‎تواند تبعات ناخوشایندتری نیز داشته باشد و اگر تشخیص و درمان نشود، ممکن است که زندگیتان را تهدید کند.

علل کم خونی

باید بدانید که کم‎خونی زمانی پیش می‎آید که گلبول‌های قرمز خون بدن شما کمتر از تعداد طبیعی باشد و یا وقتی که گلبول‌های قرمز در خون شما هموگلوبین به اندازه کافی نداشته باشند.

هموگلوبین یک پروتئین است و به خون شما رنگ قرمز می‎دهد. کار اصلی هموگلوبین حمل اکسیژن از ریه‌ها به تمام نقاط بدن است. اگر دچار کم‎خونی باشید، خون شما نمی‎تواند اکسیژن کافی به تمام اعضای بدن برساند و بدون اکسیژن هم اندام‌ها و بافت بدن شما نمی‌توانند به خوبی به وظیفه خودشان عمل کنند. زمانی که اکسیژن در بدن خیلی کم باشد، امکان آسیب‎رسیدن به اندام‎ها بسیار زیاد است. قلب شخصی که دچار کم‎خونی است باید سخت‌تر کار کند تا کمبود هموگلوبین و یا گلبول قرمز را جبران کند، و این کار اضافی می‌تواند به قلب آسیب برساند و حتی منجر به نارسایی قلبی شود.

علائم کم خونی

اگر که :

بیش از حد معمول و بی دلیل احساس خستگی زیادی دارید؛

بیش از حد احساس ضعف می‌کنید؛

دچار سرگیجه، سردرد، تنگی نفس و یا حتی کج خلقی هستید؛

درجه بدنتان پایین است، دست و پایتان حس ندارد و پوست رنگ پریده‌ای دارید؛

ضربان قلبتان شدید یا نامنظم است و یا درد قفسه سینه دارید؛

به احتمال زیاد شما دچار کم‎خونی هستید و پیشنهاد می‎کنیم هر چه سریع‎تر به پزشک مراجعه کنید.

منبع: مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی