مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

هر انسانی به طور طبیعی دچار ریزش مو در حدود ۱۰۰ رشته می‌گردد. در این چرخه موهای افتاده، مجدد شروع به رشد می‌کنند. اما سرانجام مردان متوجه ریزش موهای خود بیشتر از گذشته شده و این غیر قابل برگشت می‌باشد. در کل در حدود ۸۵ درصد از مردان به نحوی موهای خود را در طول عمرشان از دست می‌دهند و این اتفاق دلایل گوناگونی دارد.

دلایل رایج

الگوی طاسی مردان که در ۹۵ درصد موارد، فرزندان نازک شدن رشته ‌موها را از خانواده خود به ارث می‌برند. محققین بر این باورند که ژنتیک ممکن است بر روی فولیکول‌های حساس موهای شما که هورمون DHT نام دارد تاثیر گذاشته و آنها را کوچکتر کند. با کوچکتر شدن فولیکول‌ها رشد مجددی که صورت می‌پذیرد تمایل به ظریف، نازک و کوتاه‌تر شدن دارد. سرانجام با طولانی شدن مدت زمان رشد فولیکول‌ها کوچک‌تر شده، بنابراین هیچ مویی رشد نخواهد کرد.

الگوی مردانه طاسی

الگوی مردانه طاسی در یک شکل بارز نشان می‌دهد که عقب نشینی خط مو همراه با نازک شدن تار مو در اطراف تاج سر رخ می‌دهد. با گذشت زمان، آن ناحیه طاس خواهد شد و سر شما یک الگوی نعل اسبی پیدا خواهد کرد.

مردانی که دارای این ویژگی هستند، در اوایل نوجوانی شروع به از دست دادن موهای خود می‌کنند و به طور کل هر چه زودتر ریزش مو شروع شود، مقدار بیشتری از دست خواهند داد. انواع دیگر ریزش مو سریعتر از الگوی طاسی پیشرفت داشته و نمایان می‌گردند.

طاسی نقطه‌ای

طاسی نقطه‌ای و یا آلوپسی موجب ریزش مو در یک ناحیه دایره‌ای شکل از سر می‌گردد که معمولا برگشت پذیر است. عارضه دیگری به نام بیماری خود ایمنی وجود دارد که در اینصورت بدن به خود حمله می‌کند و موجب نابود شدن رشته موها می‌گردد.

زخم آلوپسی

زخم آلوپسی یک بیماری نادر است که موجب نابودی فولیکول‌های مو و ایجاد زخم در بافت مورد نظر می‌شود و منجر به عدم رشد مجدد موها می‌گردد.

گاهی اوقات شما دچار ریزش موی ناگهانی می‌شوید که هیج ربطی به امراض ذکر شده در بالا ندارد و می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بیماری کم خونی و یا مشکل تیروئید
  • شیمی درمانی
  • برخی از داروها مانند رقیق‌کننده خون، استفاده بیش از حد ویتامین A و داروهای استروئیدی مخصوص ورزشکاران
  • عفونت پوست سر
  • مشکل در رژیم غذایی مانند کمبود آهن
  • آرایش موهای خود به شکل دم اسبی و کشیدن مو برای مدت زمان طولانی

برای همه دلایل ذکر شده در بالا امکان رویش مجدد مو وجود دارد به شرط آنکه علت بروز آنها را دنبال کنید.

به طور کلی الگوی طاسی شکل، نشانه‌ وجود یک بیماری جدی نمی‌باشد، اما ممکن است در ارتباط با برخی از بیماری‌ها مانند بیماری کرونر قلب، بزرگ شدن پروستات، سرطان پروستات، دیابت و یا مرض چاقی و فشار خون باشد.

 ریزش موهای خود را جدی گرفته و پیگیری کنید و حتما به پزشک مراجعه نمایید تا دچار مشکلات جدی‌تر نگردید.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۳/۰۳
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی