مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

جینسینگ، ماهی، توت‌ها و یا کافئین؟

آیا شما اعتقاد دارید که غذاها و مکمل‌های غذایی، می‌توانند در افزایش تمرکز، زیاد کردن حافظه، گسترده شدن توجه و عملکرد مغزی تاثیر گذار باشند؟

آیا واقعا آنها کار می‌کنند؟ با توجه به تحقیقات انجام شده، نمی‌توان منکر افزایش سن و به وجود آمدن پیری شویم و اما خبر خوب این که شما توانایی بالا بردن شانس خود، در افزایش تمرکز و سلامت مغز را با استفاده از خوردن و نوشیدن مواد غذایی هوشمند خواهید داشت.

تاثیر کافئین در افزایش هوشیاری

هیچ گلوله جادویی برای افزایش هوش و ای کیو وجود ندارد، اما مواد خاصی مانند کافئین می‌توانند به شما انرژی دهند و کمک به تمرکز کنند. مواد موجود در قهوه، شکلات و نوشابه‌های انرژی زا و همچنین برخی از داروها هر چند اثرات کوتاه مدتی داشته باشند، موجب بیدار شدن شما به راحتی از رختخواب می‌گردند. اما توجه داشته باشید مصرف بیش از حد مواد کافئین‌دار موجب وحشت زدگی، ناراحتی و عصبی بودن می‌گردد.

افزایش هوشیاری با شکر

شکر به عنوان منبع سوخت مغز است، نه قند، فرایندهای بدن از شکر و کربوهیدراتی که شما می‌خورید تامین می‌گردد، به همین دلیل نوشیدن یک لیوان نوشیدنی شیرین به صورت کوتاه مدت باعث افزایش حافظه، تفکر و توانایی ذهنی می‌گردد، اما مصرف زیادی موجب از بین رفتن حافظه می‌شود.

خوردن صبحانه برای سوخت‌رسانی به مغز

مطالعات نشان می‌دهند، خوردن صبحانه به صورت کوتاه مدت موجب بهبود حافظه و توجه می‌شود. دانش آموزانی که صبحانه را میل می‌کنند، نسبت به دانش آموزانی که نمی‌خورند، توجه و کارکرد مغزی بیشتری دارند و مواد غذایی نظیر لبنیات، غلات کامل و فیبر نیز برای وعده صبحانه توصیه می‌شود. اما توجه داشته باشید که مصرف صبحانه پر کالری خود نیز مانع تمرکز می‌شود.

ویتامین‌ها، مواد معدنی و مکمل‌ها؟

قفسه‌های فروشگاه‌ها مدعی تاثیر مکمل‌ها بر افزایش سلامتی هستند. اگر چه تعدادی گزارش حاکی از افزایش قدرت مغز با استفاده از ویتامین بی، سی، ای، بتا کاروتن و منیزیم امیدوار کننده هستند. یک مکمل تنها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که یک کمبود در مواد غذایی رژیم شما وجود داشته باشد، تحقیقاتی که در مورد جینسینگ، جینکو و انواع ویتامنین‌ها و مواد معدنی صورت گرفته است نشاندهنده تاثیرات آنها بر روی مغز نیز می‌باشد.

آماده شدن برای یک روز بزرگ

آیا می‌خواهید به قدرت بالا در تمرکز برسید؟ روزتان را با یک وعده غذایی کامل که سرشار از آب میوه ۱۰۰ درصد طبیعی، یک نان شیرین  و تهیه شده از غلات کامل، ماهی سالمون و یک فنجان قهوه آغاز کنید، علاوه بر داشتن تغذیه مناسب کارشناسان موارد زیر را برای افزایش تمرکز نیز تاکید می‌کنند:

  • خواب خوب شبانه
  • حفظ رطوبت پوست
  • انجام تمرینات ورزشی برای افزایش تمرکز
  • ریلکس شدن برای استراحت و تفکر
منبع: مثبت مگ
  • ۹۶/۰۲/۱۸
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی