مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

در مطالعاتی که در اپریل سال ۲۰۱۷ انجام شد و بررسی موضوع نبرد برای کاهش وزن و روی آوردن مردم به مصرف نوشیدنی‌های رژیمی پرداخته شد. این در حالی است که عدم مصرف کالری نیز موجب ایجاد سکته مغزی و بیماری آلزایمر می‌گردد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه نوشیدنی‌های شیرین مصنوعی می‌تواند شانس ابتلا به این بیماری‌ها را حدود سه برابر افزایش و در مقابل با مصرف هفته‎ای یک مرتبه از این نوشابه‌ها این آمار کاملا قابل کنترل خواهد بود.

تاثیر این نوشیدنی‌ها روی بدن

و در ادامه مطالعات، محققان نمی‌توانند به طور قطع علت و معلول را انتشار دهند و همچنان مسئله تاثیر این نوشیدنی‌ها بر روی بدن و بروز سایر بیماری‌ها در دست مطالعه می‌باشد، سرپرست محققین می‌گوید:

مصرف سودای رژیمی با بیماری‌های عروق همراه است و ممکن است در مغز نیز تاثیر‌گذار باشد و همچنین این نوشیدنی‌ها دلیلی بر افزایش وزن می‎باشند و از مضرات دیگر این نوشیدنی‌ها تغییراتی است که با مصرف آنها در باکتری‌های روده رخ می‌دهد که برای سلامتی مضر هستند. با این حال شما مجاز به استفاده فراوان از این محصولات نمی‌باشید و این به معنی جایگزینی با نوشیدنی‌های قندی نمی‌باشد که ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر و سکته قلبی نیز افزایش یابد و طبق مطالعات، شیرین کننده‌های مصنوعی موجب تغییر دادن باکتری‌ها در روده می‌گردنند که می‌تواند اثر منفی و مخرب داشته باشد. مردم  در مصرف نوشیدنی‌های شیرین در رژیم غذایی‌شان باید محتاط باشند، زیرا برای سلامت قلب و مغز نا سالم هستند. محققین در یک مطالعه به نام فرامینگهام، اطلاعات مربوط به سکته مغزی و قلب را بر روی نزدیک به ۲۹۰۰ نفر خانم و آقا بالاتر از ۴۵ سال مورد بررسی قرار دادند و برای بخش آلزایمر در مطالعه فرامینگهام در حدود ۱۵۰۰ نفر بالای ۶۰ سال را مورد سنجش قرار دادند.

محققان سه مرتبه در طی بیش از ۷ سال اطلاعات عادت‌های خوراکی و نوشیدنی مردم را مورد بازنگری قرار دادند، این تیم شرکت کنندگان را برای ۱۰ سال تحت نظر قرار داد تا افرادی که دچار سکته مغزی و آلزایمر شده‌اند را تحت بررسی داشته باشد و در پایان محققین به این نتیجه رسیدند که در حدود ۳ درصد از شرکت کنندگان دچار سکته مغزی و در حدود ۵ درصد از آنها دچار بیماری آلزایمر شده‌اند، دانشمندان یافته‌های خود را بر مبنای فاکتورهای سن، جنس، مقدار مصرف غذا، دیابت و فاکتور ژنتیک درباره آلزایمر تنظیم کردند، و اذعان دارند به تنهایی نمی‌توان به مطالعات انجام شده استناد کرد و بهتر است افراد پر ریسک تحت مراقبت مراکز درمانی قرار گیرند.

طبق تاییدات انجمن آشامیدنی آمریکا:

صدها نفر از دانشمندان طبق مطالعات علمی و سازمان غذا و دارو آمریکا و استاندارد اروپا مصرف نوشیدنی‌های کم کالری بی ضرر بوده و هیچ گونه منع مصرفی ندارد و اما در نهایت مناسب‌ترین و سالم‌ترین تغذیه استفاده از مواد غذایی نظیر سبزیجات، میوه‌جات، غلات سبوس‌دار، ماهی و مرغ است و توصیه می‌شود مصرف مواد غذایی مانند نمک، شکر و چربی‌های اشباع نشده را به حداقل برسانید و رعایت این موارد کمک به سلامت قلب و  مغز می‌کند و همچنین مناسب‌ترین نوشیدنی برای شما آب است.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۰۴
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی