مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

زیبایی پوست و مخصوصا پوست صورت یکی از موضوعات مهم برای همه افراد مخصوصا بانوان است. برای داشتن پوست زیبا و سالم نکات بهداشتی و تغذیه‌ای را باید رعایت کرد. یکی از کارهای موثر در رعایت نکات بهداشتی استفاده از انواع ماسک‎ها است. در ادامه چند ماسک موثر بر روی پوست صورت را  برای شما معرفی می کنیم.

6

۱- ماسک گوجه فرنگی

اگر پوستی چرب دارید و زیاد جوش می‎زنید، بهتره از ماسک گوجه فرنگی استفاده کنید.

یک گوجه فرنگی رسیده را از وسط برش دهید، و با کمی فشار آن را روی صورتتان مالش دهید. به‎صورتی که تخم‎های ریز آن هم روی صورت قرار بگیرند، اجازه دهید چند دقیقه روی صورتتان قرار گیرد و سپس شستشو دهید. این ماسک یکی از روش‎های موثر برای پوست‎‌های چرب است.

bunch of isolated dark,green and red grapes on white background

۲- ماسک انگور

این ماسک برای آکنه‎های صورت پیشنهاد می‎شود.

با یک چنگال انگور را به صورت پوره درآورید. سپس کافیه پالپ‎های آن را روی صورتتان قرار داده و اجازه دهید خشک شود. بعد از چند دقیقه با آب شستشو دهید.

strawberry-festival

۳- ماسک توت فرنگی

برای داشتن پوستی با نشاط و شاداب می‎توانید از ماسک توت فرنگی کمک بگیرید.

بعد از پوره کردن توت فرنگی‎ها، یک قاشق آب به آن اضافه کنید، سپس روی پوست صورتتان بمالید. اجازه دهید بیست دقیقه روی آن بماند و بعد با آب شستشو دهید. این ماسک به زیبایی پوست شما کمک می‎کند.

egg-whites

۴- ماسک سفیده تخم مرغ

یکی از راحت‎ترین و موثرترین ماسک‎های خانگی ماسک سفیده تخم مرغ است. اگر قرار است در یک مهمانی شرکت کنید و دوست دارید که پوستی شاداب و درخشان داشته باشید می توانید از این ماسک استفاده کنید. فقط کافی است سفیده یک تخم مرغ را آنقدر با همزن بزنید تا سفت شود، ماده حاصل شده را ۵ دقیقه روی پوستتان نگهدارید. سپس با آب گرم و بعد با آب سرد بشویید.

نکته مهم: هیچ کدام از ماسک‎ها را روی لب‎ها و یا اطراف چشم نمالید.

honey

۵- ماسک عسل

این ماسک برای رطوبت رسانی به پوست مفید است.

یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی بخار کتری قرار دهید تا کمی رقیق شود. ماسک آماده است. فقط کافیه این ماسک را به آرامی روی صورت مالش داده و بعد از اینکه خشک شد، با آب ولرم شستشو دهید.

kiwi-fruit

۶- ماسک کیوی

اگر پوست تیره دارید، به شما ماسک کیوی را پیشنهاد می‎دهیم.

مانند سایر ماسک کیوی را به حالت پوره درآورده و با یک قاشق ماست مخلوط کنید. روی پوستتان مالش دهید و پس از بیست دقیقه بشویید.

product_image-cucumbers

۷- ماسک خیار

در صورتی که پوستتان خشک است از ماسک خیار استفاده کنید.

از آنجایی که طبع خیار سرد است، خاصیت خنک کنندگی دارد و یک ماسک مناسب برای پوست‎های خشک است.

هنگامی که خیار را رنده می‎کنید، آب می‎اندازد. این آب را به‎صورت ماسک روی پوست صورت و گردنتون بمالید و صبر کنید تا خشک شود. اگر چند ساعت هم روی پوستتان بماند مشکلی پیش نمی‎آید. سپس شستشو دهید.

منابع: مثبت مگ 

  • ۹۵/۱۰/۲۶
  • مثبت مگ

انواع ماسک

ماسک خانگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی