مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

پیشگیری از بارداری

قرص‌های ضد بارداری ترکیبی از هورمون‌های ساخته شده انسانی مانند استروژن و پروژسترون هستند. آنها می‌توانند برای انواع مسائل مربوط به هورمون و همچنین سایر مسایل سلامتی مفید باشند. جلوگیری از بارداری علاوه بر استفاده از قرص از طریق حلقه رحم، دستگاه IUD نیز صورت می‌پذیرد.

سندروم قبل از قاعدگی

در حدود سه چهارم زنان دارای سندروم قاعدگی و حدود ۸ درصد از آنها دارای اختلال ملال پیش از قاعدگی هستند. با مصرف قرص‌‌های ضد بارداری به طور مدام موجب توقف عادت ماهانه و همچنین ایجاد تغییراتی در خلق و خوی شما نیز می‌گردد.

میگرن

بعضی مسایل موجب تحریم سر درد می‌گردند، از جمله تغییرات در سطح استروژن و پروژسترون که موجب بدتر شدن آن می‌شود. در حدود دوره عادت ماهانه با کاهش میزان استروژن این سر درد شدیدتر خواهد بود و پزشک ممکن است به شما پیشنهاد مصرف قرص‌های ضد بارداری را به منظور حفظ تعادل و ثبات در سطح هورمون‌ها ارائه دهد.

دوره‌های دردناک

در طی دوره عادت ماهانه برخی‌ها دچار یک گر گرفتگی شدید به نام بیماری دیسمنوره می‌گردند. این درد به دلیل وجود ماده شیمیایی در رحم است که موجب انقباض عضلات رحم می‌گردد. در این شرایط پزشک استفاده از قرص‌های ضد بارداری را به منظور جلوگیری از تخمک گذاری که راهی است برای تسکین دردهای ناشی از ترشح مواد شیمیایی به نام پروستاگلاندین تجویز می‌کند.

آکنه

قرص‌های ضد بارداری برای درمان جوش‌های صورت ساخته نشده‌اند، اما مصرف یک و یا چند دوره از آنها به دلیل کاهش سطح هورمون‌های مردانه موجب از بین رفتن التهابات و جوش‌های صورت نیز می‌گردد.

دوره‌های نامنظم و سنگین

زمانیکه بدن شما به اندازه کافی هورمون پروژسترون ترشح نکند، دوره عادت ماهانه شما طولانی‌تر خواهد شد. این موجب ضخیم شدن دیواره رحم می‌گردد و سرانجام وقتی شما پریود می‌شوید، خونریزی بیش از حد خواهید داشت. با استفاده از قرص‌‌های ضد بارداری ترکیبی دوره عادت ماهانه شما منظم خواهد شد. وجود پروژسترون موجود در قرص‌های ضد بارداری موجب نازک شدن دیواره رحم می‌شود. حتی ممکن است پزشک تنها یک قرص کوچک پروژسترون را برای شما تجویز کند که به این ترتیب دوره عادت ماهانه شما منظم و با خونریزی کمتر خواهد بود.


منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۳/۰۲
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی