مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

چرا انجام آزمایش‌ها اهمیت دارد؟

انجام آزمایش‌های دوره‌ای و به موقع اهمیت بسیاری دارد، زیرا کشف یک بیماری مانند سرطان پروستات و کولون قبل از ظاهر شدن علایم آن، درمان سریعتر و آسا‌نتری دارند.

سرطان پروستات

بعد از سرطان پوست، سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان می‌باشد و به صورت تهاجمی و سریع پیشرفت می‌کند. قبل از اینکه علایم ظاهر شوند، انجام آزمایش‌های غربالگری در مراحل اولیه، بسیار با اهمیت بوده و موجب تشخیص به هنگام بیماری خواهد شد.

آزمایش برای سرطان پروستات

این آزمایش یا از طریق معاینه دیجیتالی ناحیه رکتال صورت می‌پذیرد و یا آزمایش خون مخصوص آنتی ژن‌های پروستات صورت می‌پذیرد. طبق توصیه انجمن سرطان آمریکا هر مردی طبق موارد زیر درباره خطرات سرطان پروستات باید اقداماتی را انجام دهد.

  • ۵۰ سالگی میانگین ریسک ابتلا
  • ۴۵ سالگی برای مردان آمریکایی آفریقایی تبار با ریسک بالا
  • ۴۰ سالگی برای مردان دارای سابقه خانوادگی

سرطان روده بزرگ

سرطان کولورکتال دومین علت شایع مرگ ناشی از سرطان است. خطر ابتلا در مردان بیشتر از زنان است. اکثر سرطان‌های روده بزرگ از یک پولیپ روده به آرامی رشد و توسعه می‌یابند. بعد از رشد در داخل روده به نواحی دیگر بدن منتشر می‌شوند و تنها راه جلوگیری از این سرطان برداشتن پولیپ قبل از سرطانی شدن است.

آزمایش سرطان روده بزرگ

بهترین زمان برای آغاز غربالگری، در حدود سن ۵۰ سالگی است. کولونوسکوپی اولین آزمایش رایجی است که کمک به تشخیص پولیپ و سرطان روده بزرگ می‌کند. پزشک به راحتی با استفاده از یک لوله انعطاف‌پذیر و مجهز به دوربین، داخل روده را بررسی می‌کند، و در همان زمان آزمایش، پولیپ را می‌توان حذف کرد. یک جایگزین مشابه به نام سیگموئیدوسکوپی وجود دارد که با داشتن انعطاف بیشتر به بررسی نواحی پایینی روده بزرگ می‌پردازد. برخی از بیماران برای انجام کولونوسکوپی مجازی از طریق سی تی اسکن و و ایکس ری انتخاب می‌شوند، اما اگر پولیپ داشته باشند، برای حذف آن نیاز به انجام کولونوسکوپی واقعی دارند.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۳/۰۱
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی