مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

آیا شما اختلال مزاج دارید؟

اگر احساسات و رفتار شما در یک بازه زمانی طولانی خارج از اراده و کنترل شما باشد، حتما شما دارای یک اختلال رفتاری می‌باشید. چندین نوع مختلف از اختلالات خلقی وجود دارد که همه آنها قابل درمان می‌باشد.

اختلالات دو قطبی

این اختلال موجب نوسانات خلقی شدید، که شامل احساس افسردگی شدید تا اوج عاطفی (شیدایی) می‌شود. در طول مدت اوج، این افراد دارای انرژی بسیار، تفکرات سریع و به طور غیر منتظره پرحرف هستند. شما ممکن است خیلی کارها را به شیوه‌های ناسالم و غیره منتظره انجام دهید. این حالات ممکن است چند بار در سال و یا چندین مرتبه در طی هفته رخ دهد تا آنجاییکه سلامت روان خود را از دست دهند.

درمان اختلال دو قطبی

برای درمان اختلال دو قطبی مراجعه به یک روانپزشک که برای شما تجویز دارو همراه با دوره گفتار درمانی داشته باشد مناسب است. بدینوسیله بر روی حل مشکلات محیط کار و خانواده تمرکز می‌کند. در مسیر درمان داروهای ضد افسردگی، ضد روان پریشی، ضد اضطراب و تثبیت کننده، بسیار به این بیماری کمک می‌کنند، و در موارد حاد الکتروشوک درمانی، که با عبور دادن جریان الکتریکی در مغز به برخی از این بیماران کمک می‌کند، صورت می‌پذیرد.

اختلال افسردگی بزرگ

این اختلال افسردگی بالینی و یا افسردگی ساده نامیده می‌شود. این نوع افسردگی دارای دوره‌های طولانی مدت حزن و اندوه است که بسیار عود کننده و برگشت پذیر است. این بیماری علایمی نظیر ناامیدی، از دست دادن علاقه به چیزهایی که قبلا برایتان لذت بخش بود، حس عصبانیت، خالی بودن، پریشانی و عدم برخورداری از خواب نرمال را نیز شامل می‌شود. بعضی افراد با داشتن این بیماری از نوع حاد برخی از علایم کوچک بیماری دو قطبی را نیز دارا هستند.

درمان اختلال افسردگی بزرگ

برای این افراد صحبت و تحت درمان قرار گرفتن با یک روان درمان و یا گفتار درمان توصیه می‌شود. همچنین شرکت در جلسات گروهی و صحبت با افرادی که مشکلات مشابه با شما دارند بسیار مفید می‌باشد. اگر شما داری حالات شدید باشید، دارو برایتان تجویز می‌شود.

اختلال افسردگی مزمن

این نوع از اختلال که از نوع عمده و بزرگ افسردگی است و علایم آن حداقل ۲ سال ماندگار است. این بیماری از ترکیب دو نوع قبلی اختلال به نام‌های اختلال خویی و مزمن به وجود می‌آید.

درمان افسردگی مزمن

برای درمان این بیماری از روش‌های درمان شناختی رفتاری کمک می‌گیرند، به گونه‌ای که شما با یادگیری درباره حالت و وضعیتتان، کارهایی را انجام خواهید داد که کمک به فکر و رفتارتان می‌کند. که می‌تواند شامل انعکاس، مدیتیشن، یادداشت‌های روزانه و دارو باشد.

اختلال قبل از قاعدگی

این حالت شبیه سندروم قبل از قاعدگی است اما شدیدتر، شما ممکن است احساس غم، عصبانیت، تحریک پذیری در حدود ۷ تا ۱۰ روز قبل از قاعدگی داشته باشید. علت هنوز نامشخص است.

درمان اختلال قبل از قاعدگی

مواردی از قبیل ورزش، دوری از الکل و کافئین و داشتن رژیم غذایی سالم و غنی از ویتامین B6 و منیزیم بسیار کمک کننده می‌باشد و در موارد شدید، پزشک داروی ضد افسردگی در بازه زمانی شروع تخمک‌گذاری و عادت ماهانه برایتان تجویز می‌کند.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۲۸
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی