مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

دوست داشتن توت فرنگی اصلا سخت نیست، این یاقوت‌های مورد علاقه و خوشمزه را به وعده‌های غذایی روزانه خود در مدل‌های مختلف خواه پخته، منجمد، مخلوط و یا تازه چیده شده اضافه کنید. اما طبق تحقیقات به عمل آمده توت فرنگی صرف نظر از طعم بسیار عالی که دارد، یکی از سالم‌ترین خوردنی‌هایی است که دارای خواص فراوانی، است که در زیر بیشتر به آن می‌پردازیم.

فقط مصرف ۸ عدد توت فرنگی و یا در حدود یک فنجان می‌تواند یک تغذیه قدرتمند و مفید باشد. در حقیقت این یک فنجان به صورت یک میوه همه کاره عمل می‌کند و بیشتر از یک پرتقال دارای ویتامین سی، نصف قند یک سیب، یک سوم کالری یک موز و دو برابر فیبر یک وعده انگور را دارا است.

سلامت قلب

تحقیقات نشان می‌دهد که با اضافه کردن توت فرنگی به وعده‌های غذایی خود موجب دفع بیماری‌های قلب و عروق و فشار خون می‌گردید. این میوه با داشتن مواد مغذی نظیر فیبر، پتاسیم، آنتی اکسیدان، ویتامین سی موجب حمایت از قلب می‌شود. همچنین مطالعات بیشتر نشان دهنده کاهش ریسک ابتلا به حمله قلبی نیز می‌باشد. در رابطه با خانم‌ها جالب است بدانید، آنهایی که سه وعده توت فرنگی و ذغال اخته غنی از آنتوسیانین استفاده می‌کنند، در حدود ۳۰ درصد ریسک حملات قلبی نسبت به خانم‌هایی که مصرف نمی کنند، پایین‌تر است.

افزایش حافظه

خوردن توت فرنگی به طور منظم کمک به قوی شدن حافظه شما در هر سنی که باشید، می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها، غنی از ترکیبات شناخته شده فلاونوئیدها هستند، که به عنوان آنتی اکسیدان و ضد التهاب عمل می‌کنند. محققان معتقدند توت فرنگی کمک به جبران اثرات منفی استرس و التهابی که در اثر از دست دادن حافظه مغزی رخ می‌دهد، می‌کند. یک گزارش منتشر شده در سالنامه نورولوژی اذعان دارد رژیم غذایی غنی از توت فرنگی موجب به تاخیر انداختن پیری تا ۲٫۵ سال می‌شود. این مطالعات بر روی حیوانات نیز نشان داد که موجب افزایش عملکرد مغز و حافظه می‌گردد.

مبارزه با سرطان

توت فرنگی حاوی مواد مغذی مانند فیبر، فولات، اسید الاجیک، فلاونوئید و ویتامین سی است، که موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان نیز می‌گردد. این ترکیبات به کمک یکدیگر در جهت کاهش آسیب سلولی ناشی از التهاب و استرس اکسیداتی عمل می‌کنند. در تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات اسید الاجیک و تانن موجود در توت فرنگی، تمشک و گردو باعث مهار سلول‌های سرطانی می‌گردند.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۲۳
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی