مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

آسم چیست؟

آسم یک مشکل جدی در لوله‌های حمل هوا به داخل ریه‌های شما می‌باشد، که می‌تواند نفس کشیدن را برای شما دشوار کند. این لوله‌های هوایی به قدری باریک هستند که هوا نمی‌تواند آزادانه حرکت کند. باعث تنگی نفس و خس خس سینه می‌شود که به عنوان حمله‌های آسمی شناخته شده است. علاجی ندارد اما بسیاری از مردم این علایم را کنترل می‌کنند.

میزان ابتلا به آسم در حال افزایش

تعداد افراد مبتلا به آسم در آمریکا به طور پیوسته در طی چند دهه رو به افزایش هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده، با پیشرفت سطح بهداشت عفونت‌های دوران کودکی کاهش یافته که منجر به عدم توسعه سیستم ایمنی در بدن می‌گردد. البته دلایل دیگری نظیر استفاده کمتر از آسپیرین، ویتامین دی و همچنین استفاده بیش از حد از مواد شوینده منزل نیز می‌باشد.

چه کسی آسم می‌گیرد؟

آسم به طور معمول، در دوران کودکی ایجاد می‌شود. اما در هر سنی می‌تواند تاثیرگذار باشد. افرادی که دارای آلرژی هستند و یا پدر و مادر و یکی از نزدیکانشان مبتلا هستند، شانس بیشتری برای ابتلا دارند. پسران نسبت به دختران بیشتر دچار می‌شوند و همچنین بین خانم‌های بالغ به نسبت مردان بالغ، رایج‌تر است.

شغل‌هایی که منجر به آسم می‌شوند

تعدادی از مردم شغل‌هایی دارند که شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد، نظیر کار درکارخانه و یا محل‌هایی که در معرض مواد شیمیایی و گرد و غبار هستند.

سیگار کشیدن

چندین مطالعه نشان دهنده مصرف سیگار در نوجوانان و بزرگسالان است که امکان ابتلا در آنها را بیشتر می‌کند. شواهد قوی دال بر مضر بودن دود سیگار برای اطرافیان افراد سیگاری وجود دارد و اینکه اطرافیان نیز شانس بیشتری برای ابتلا خواهند داشت.

اضافه وزن

طبق تحقیقات انجام شده در حدود ۴ نفر از ۱۰ نفر مبتلا به آسم افراد چاق هستند.

چه عواملی باعث حمله آسمی می‌شوند؟

محرک‌های خاص می‌توانند موجب تحریک راه‌های تنفسی گردند. تورم موجب کوچکتر شدن فضای داخل شده و هم زمان ممکن است بدن شما مخاط بیشتری تولید کند که موجب بسته شدن راه تنفسی شود، و به این ترتیب وارد شدن و خارج شدن هوا به داخل ریه‌ها بسیار سخت خواهد بود، بنابراین شما دچار خس خس و سختی در تنفس می‌گردید.

علایم یک حمله آسم

تنگی نفس، بریده بریده شدن تنفس، احساس سفتی و شنیدن یک صدای صوت در قفسه سینه و اینکه شما قادر به متوقف کردن سرفه خود نباشید. اگر شما در آن لحظه داروی لازم را استفاده نکنید حمله شدید آسم ممکن است زندگی شما را تهدید کند.

تماس با اورژانس

اگر شما هنگام راه رفتن و یا صحبت کردن دچار کمبود تنفس می‌شوید، لبها و ناخن‌های انگشتان شما آبی رنگ می‌شود با داروی استنشاقی نجات پیدا نمی‌کنید به این دلیل که بدن شما اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. در اینصورت شما نیاز به درمان اورژانسی دارید که کمک به باز کردن راه‌های هوایی شما می‌کنند.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۲۳
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی