مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

هشدار برای خطرات تاتو

قبل از اینکه برای زیبایی و طراحی بر روی بدنتان اقدام به تاتو کنید، انجمن FDA آمریکا شما را به کمی تفکر درباره این کار توصیه می‌کند.

از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ نزدیک به حدود ۴۰۰ گزارش از مشکلات خالکوبی از قبیل عفونت جوهر آلوده و یا واکنش‌های آلرژیک رسیده است. دکتر لیندا در این رابطه می‌گوید از نگرانی‌های بالقوه برای مصرف کنندگان می‌توان جوهر آلوده و شیوه‌های نا امن را نام برد. به طوریکه افراد، از تجهیزات و شیوه‌های غیر استریل و بهداشتی و همچنین آلوده بودن جوهر به باکتری و قارچ می‌توانند متحمل بیماری و عفونت گردند.

جوهر غیر استریل

استفاده از آب غیر استریل برای رقیق کردن رنگدانه مقصر اصلی در ایجاد عفونت می‌باشد. هیچ راه امن و بدون خطایی برای اینکه بگوییم جوهر بهداشتی می‌باشد، وجود ندارد. زیرا حتی در ظرف‌های مهر و موم شده نیز احتمال آلودگی وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد برخی از جوهر‌های خالکوبی حاوی رنگدانه‌های مورد استفاده در تونر چاپگر و یا رنگ ماشین می‌باشند و فاقد تاییدیه FDA برای رنگدانه‌های مخصوص زیبایی و آرایشی هستند.

واکنش هشدار دهنده

برخی از واکنش‌ها بعد از انجام طراحی رخ می‌دهد. شما ممکن است متوجه یک جوش، قرمزی و یا یک برآمدگی بر روی ناحیه‌ای که تاتو کرده‌اید شوید، که موجب تب نیز گردد. عفونت‌های تهاجمی ممکن است باعث افزایش تب، لرز و تعریق گردند. درمان این عفونت‌ها نیازمند انواع آنتی بیوتیک، بستری شدن در بیمارستان و یا جراحی می‌باشد. ایجاد یک جوش به این معنی است که شما دارای یک واکنش آلرژیک هستید و چون جوهر تاتو دائمی می‌باشد، در نتیجه واکنش ممکن است در بدن شما پافشاری کند و برخی از مشکلات  بعدها بروز پیدا کند، مانند پایداری جای اسکار و یا هنگام انجام MRI محل تاتو شروع به سوزش و تورم کند، حتما در این رابطه پزشک خود را مطلع کنید.

سایر راهنمایی‌ها

آگاه باشید که پاک کردن تاتو بسیار دشوار است و از بین بردن کامل آن بدون زخم غیر ممکن است. اگر شما تصمیم به انجام این کار را دارید ابتدا مطمین باشید که محل و شخصی که تاتو انجام می‌دهد کاملا قانونی و بهداشتی باشند. اگر بعد از انجام تاتو دچار عفونت و واکنش آلرژیک شدید به مرکز درمانی مراجعه کنید و به شخصی که تاتو انجام داده است حتما اطلاع دهید که برای فرد دیگر استفاده نکند.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۱۹
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی