مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

یافتن دلیل

برای ترک سیگار نیاز به انگیزه قوی، مانند حمایت از خانواده، آسیب‌پذیری کمتر ، جلوگیری از سرطان ریه و مشکلات قلبی نیز می‌باشد.

آمادگی

سیگار کشیدن یک اعتیاد است و مغز را وابسته به نیکوتین می‌کند و بدون آن شما تمرکز نخواهید داشت. درباره کلاس‌های آموزشی، مشاوره و هیپنوتیزم از دکتر خود کسب راهنمایی کنید، در اینصورت است شما آمادگی لازم را برای ترک سیگار کسب خواهید کرد.

درمان جایگزین نیکوتین

وقتی شما سیگار کشیدن را متوقف کنید، نیکوتین موجود در بدنتان، موجب سر درد و تاثیر منفی بر خلق و خوی و کاهش انرژی شما می‌گردد. میل و اشتیاق  برای کشیدن سیگار در وجودتان قوی است، اما  با جایگزین درمان نیکوتین، این میل را محدود کنید. قرص آدامسی شکل نیکوتین موجب بهبود در ترک شما خواهد بود.

یادگیری درباره قرص‌ها

داروها می‌توانند میل و اشتیاق، علایمی نظیر افسردگی، مشکل تمرکز و نشانه‌های ترک را در شما تسهیل بخشند.

مراقبت اطرافیان

از خانواده، دوست و اطرافیان خود بخواهید تا شما را در مراحل ترک، تشویق و حمایت کنند. خصوصا زمانیکه شما برای کشیدن وسوه می‌شوید. همچنین شما می‌توانید با شرکت در گروه‌های حمایت از ترک سیگار و جلسات رفتار درمانی که یک نوع از مشاوره است، در درمان ترک سیگار به خود نیز کمک کنید.

استراحت

یکی از دلایلی که افراد سیگار مصرف می‌کنند به خاطر  آرامشی است، که نیکوتین به آنها می‌دهد. هنگامیکه شما اقدام به ترک سیگار می‌کنید، بدنتان نیازمند یک جایگزین نظیر تمرینات ، گوش دادن به موزیک، رفتن به کنسرت با دوستان و ماساژ درمانی و غیره می‌باشد.

اجتناب از الکل و سایر

ترک سیگار هم زمان با مصرف الکل بسیار دشوار است. شما برای ترک کردن، نیازمند فاصله گرفتن با رفتارهای سابق خود هستید. به عنوان مثال اگر همراه با سیگار عادت به نوشیدن قهوه دارید، سعی کنید چای را جایگزین کرده و یا اگر بعد از صرف غذا عادت به کشیدن سیگار دارید خود را با جویدن آدامس، پیاده‌روی، مسواک زدن و غیره سرگرم کنید.

نظافت خانه

هنگامیکه آخرین سیگار خود را کشیدید، فندک و جا سیگاری را به دور انداخته و محیط خانه، کمدها، مبلمان و همچنین اتوموبیل خود را را از آثار سیگار و بوی آن پاک کنید. تا در حافظه شما اثری از مصرف سیگار باقی نماند.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۱۹
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی