مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

حاملگی و تغییر حالت سینه‌ها (بخش دوم)

نشت شیر

در اواخر دوره بارداری سینه بسیاری از خانم‌ها شروع به ترشح و چکه کردن یک مایع بی‌رنگ متمایل به زردی می‌کند، که آغوز نام دارد و این ماده‌ای است که سینه مادر به کمک آن دارای شیر قوت دار و با خاصیتی می‎گردد. که برای شیردهی دو سه روز ابتدای زایمان بسیار مفید است و همراه با شیر مادر بلافاصله بعد از زایمان می‌آید. مقدار ترشح اگر در حدی بودکه با گذاشتن پد مخصوص سینه توانستید مانع از نشت آن و مرطوب شدن پیراهن گردید، طبیعی بوده اما اگر از این حد بیشتر بود حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

تورم سینه

هنگامیکه نوزاد به تازگی متولد می‌شود، سینه‌های شما شروع به ساختن شیر می‌کند که این اتفاق سینه‌ها را بسیار پر از شیر کرده که تا حدی دردناک است و در اصطلاح به آن تورم نیز می‌گویند. با شروع شیردهی از حجم این تورم رفته رفته کاسته می‌شود و هر چه بیشتر نوزاد شیر بنوشد زودتر این تورم و درد کمتر می‌گردد. برای التیام و کاهش درد تورم سینه راه‌هایی نظیر ماساژ سینه زیر دوش حمام و استفاده از کیسه آب گرم بر روی سنه‌ها و همچنین قرار دادن برگ کلم به صورت سرد بر روی سینه‌ وجود دارد.

صدای سوزن سوزن شدن

حس شنیدن یک صدار در سینه به هنگام شیر دادن به کودک بسیار طبیعی است در حقیقت پاسخی است که بدن در برابر نوشیدن شیر کودک می‌دهد. با جاری شدن جریان شیر در سینه این صدا نیز ساخته می‌شود و با گذشت زمان و مکیدن سینه توسط کودک از شدت این صدا نیز کاسته می‌شود.

درد نوک پستان

تغذیه کودک با شیر مادر طبیعی است اما ایجاد هماهنگی بین مادر و کودک قدری شامل زمان می‌گردد.اگر شما سینه خود را به درستی نگه ندارید ممکن است نوزاد در حین مکیدن سینه شما را زخم کند. برای تسکین درد جراحت شما می‌توانید با استفاده از کرم مخصوص نوک پستان و یا مالیدن مقداری از شیر اضافی که بعد از مکیدن بیرون می‌آید سینه خود را آرام کنید و سپس اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود. اما اگر این درد آرام نشد نزد متخصص اطفال رفته و درباره تکنینک تسکین درد از او کسب راهنمایی کنید.

ورم پستان

گاهی اوقات یکی از مجراهای شیر مسدود می‌گردد که می‌تواند منجر به بروز عفونت گردد، که پزشکان آن را ورم پستان می‌نامند. که شامل علایمی نظیر درد و رگه‌های قرمز بر روی سینه می‌باشد و در ناحیه‎ای که مجرا مسدود شده است ممکن است احساس داغی کنید.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۱۷
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی