مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

رابطه بین نمک و چاقی

سدیم جز اصلی نمک است و بخش ضروری از رژیم غذایی ما می‌باشد، نه به خاطر طعم و مزه‌ای که به غذا می‌دهد، بلکه به دلیل حفظ توازن مایعات در بدن و نگهداری از عضلات و اعصاب برای انجام صحیح عملکردشان می‌باشد. در ادامه با مثبت مگ همراه ارتباط بین نمک و چاقی را بررسی کنیم.

اما هنگامیکه سطح سدیم در بدن بیش از حد بالا می‌رود، در اغلب موارد، فشار خون نیز بالا می‌رود. با گذشت زمان فشار خون بالا می‌تواند مشکلات جدی از قبیل سکته مغزی، حمله قلبی و مشکلات کلیوی، که تهدید کننده سلامت افراد می‌باشند را به وجود آورد.

توصیه‌های انجمن غذایی آمریکا:

در مقابل حفاظت در برابر فشار خون بالا، انجمن دستورالعمل غذایی ایالت متحده آمریکا، مصرف کمتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم سدیم را در طی روز توصیه می‌کند. که در حدود یک قاشق چایخوری نمک است. و طبق انجمن قلب آمریکا اندازه ایده‌آل مصرف سدیم برای افراد بزرگسال نباید بیش از ۱۵۰۰ میلی‌گرم در طی روز باشد.

تحقیقات تاثیر نمک روی اندام‌ها:

اما طبق برآوردی که شده است افراد بالغ به طور میانگین ۳۴۰۰ میلی‌گرم در روز سدیم مصرف می‌کنند. در سال‌های اخیر دانشمندان تحقیقاتی مبنی بر تاثیر نمک بر روی تناسب اندام و چاقی انجام داده‌اند، که یافته‌هایشان به شرح زیر است:

در سال ۲۰۱۵ محققین چینی و انگلیسی به این نتیجه رسیدند که مصرف نمک موجب افزایش چربی در بدن کودکان و بزرگسالان می‌گردد. مصرف بیش از حد نمک موجب افزایش ۲۸ درصدی چاقی در کودکان و ۲۶ درصدی در بزرگسالان می‌شود. اما هنوز به طور قطع نمی‌دانند چرا نمک موجب چاقی می‌گردد.

دستاوردهای دیگر در استرالیا نشاندهنده افزایش ۲۳ درصدی شانس چاقی در دانش آموزان بود که با توجه به مصرف بیش از اندازه نمک بعد از صرف غذا دچار تشنگی شده و در نتیجه برای رفع تشنگی روی به نوشابه‌های پر کالری می‌آورند.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۱۳
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی