مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

رشد ماه به ماه جنین

شما باردار هستید? مبارک باشد. آیا کنجکاو هستید درباره رشد کودک خود بدانید؟ اینکه چطور کودک در درون بدن شما رشد و حرکت می‌کند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با یک نگاه زیر چشمی به داخل رحم شاهد رشد ماه به ماه جنین باشیم.

حاملگی

زمانی عمل لقاح رخ می‌دهد که یک اسپرم به داخل تخمک نفوذ کند، و این اتفاق حاملگی نامیده می‌شود. در این لحظه آرایش ژنتیکی به طور کامل صورت می‌پذیرد، در حدود ۳ روز پس از عمل لقاح تخم بارور شده و شروع به تقسیم بندی سلولی می‌کند و از لوله فالوپ گذر کرده و داخل رحم می‌گردد، به دیوار رحم متصل می‌شود. در همین زمان جفت که مسئول تغذیه جنین می‌باشد شروع به تشکیل شدن می‌کند.

رشد در هفته چهارم

در این مرحله کودک در حال تشکیل ساختارهای صورت و گردن همراه با قلب و عروق خونی است. ریه‎ها، معده و کبد شروع به تشکیل شدن می‌کنند و در این مرحله تست‌ خانگی بارداری مثبت نشان داده می‌شود.

رشد در هفته هشتم

در این زمان اندازه نوزاد کمی بیش از یک سانتی‌متر است و اندام‌های پلک، گوش و نوک بینی قابل رویت می‌باشد، بازوها و انگشتان بلند‌تر شده و بیشتر متمایز می‌شوند و همچنین پاها به خوبی شکل گرفته‌اند.

رشد در هفته دوازدهم

اندازه کودک در حدود ۵ سانتی‌متر شده است و نوزاد شروع به حرکت می‌کند، و شما ممکن است در بالای رحم و ناحیه شرمگاهی خود کودک را حس کنید. پزشک با استفاده از تجهیزات پزشکی قادر به شنیدن صدای قلب جنین خواهد بود و اندام های جنسی نوزاد شروع به آشکار شدن می‌کنند.

رشد در هفته شانزدهم

کودک در حدود ۱۱ سانتی‌متر است و ۱۰۰ گرم وزن دارد و شما قادر خواهید بود که نوزاد را در بالای رحم و حدود ۶ سانتی‌متر زیر ناف حس کنید. چشم نوزاد باز و بسته می‌شود و قلب و رگ‌های خونی به طور کامل شکل گرفته‌اند، انگشتان دست و پا دارای اثر نگشت هستند.

رشد در هفته بیستم

وزن نوزاد در حدود ۳۰۰ گرم و کمی بزرگتر از ۱۵ سانتی‌متر می‌باشد. رحم شما هم سطح با ناف شما قرار گرفته است و کودک می‌تواند انگشت شصت خود را بمکد، خمیازه بکشد و خود را کش دهد. در این زمان صورت شروع به تشکیل شدن می‌کند و شما حرکت جنین را حس خواهید کرد که در اصطلاح می‌گویند روح به جنین بخشیده شده است.

زمان سونوگرافی

سونوگرافی معمولا برای همه خانم‌های باردار در هفته بیستم انجام می‌پذیرد. در طی این سونوگرافی پزشک از سلامت جفت و اتصال آن مطمین می‌گردد و اینکه روند رشد کودک به درستی در حال پیشرفت است یا خیر. در این موقع شما صدای ضربان قلب و حرکت کردن نوزاد را در سونوگرافی خواهید دید و همچنین جنسیت نوزاد در هفته بیستم مشخص خواهد شد.

رشد در هفته بیست و چهارم

در این هفته کودک در حدود ۶۰۰ گرم وزن دارد و توانایی پاسخ به صداها را به وسیلقه قلب و افزایش تپبش قلب دارد و شما ممکن است متوجه تکان ناگهانی او شوید و همچنین گوش میانی به طور کامل شکل گرفته است و نوزاد قادر به جا به جایی به صورت وارونه در رحم خواهد بود.

رشد در هفته سی و دوم

وزن نوزاد در حدود ۲ کیلوگرم و اغلب در حال حرکت در اطراف است. پوست نوزاد کمی چروک دارد و یک لایه چربی در حال شکل گیری زیر پوست می‌باشد. در این زمان شما متوجه خروج یک مایع زرد رنگی از سینه‌های خود می‌شوید که آغوز نام دارد و نشاندهنده ساخته شدن شیر در سینه است. در هفته‌های آخر بارداری سعی کنید هر دو هفته یکبار توسط پزشک معاینه شوید.

رشد در هفته سی و ششم

تفاوت سایز کودک بستگی به جنسیت کودک، تعداد بچه‌های موجود در شکم و ژنتیک پدر و مادر دارد. یک کودک نرمال به طور متوسط در این زمان دارای ۴۵ سانتی‌متر قد و ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم وزن است. مغز به سرعت در حال توسعه و ریه‌ها تقریبا به طور کامل شکل گرفته‌اند. حالت سر معمولا رو به لگن خاصره است. اگر نوزاد زود متولد شود در هفته ۳۷ تا ۳۹ زایمان رخ خواهد داد، و اگر به موقع متولد شود در هفته‌های ۳۹ تا ۴۰ خواهد بود و اگر دیر متولد شود در هفته‌های ۴۱ تا ۴۲ خواهد بود.

تولد

تاریخ تولد بر پایه اولین روز از آخرین دوره پریود مادر نیز محاسبه می‌شود. بارداری در حدود ۳۸ تا ۴۲ هفته به طول می‌انجامد و گاهی اوقات برای انجام به موقع زایمان نیاز به القاح زایمان از طرف پزشک می‌باشد.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۱۱
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی