مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

تاثیر پاها در افزایش جریان خون، فقط کافیه یک پا را در مقابل پای دیگر قرار دهید و شاهد افزایش کارایی مغزتان باشید.

نتایج حاصل از یک مطالعه نشان دهنده تاثیرات پیاده‌روی در افزایش جریان فشار سرخرگی و در نهایت افزایش جریان خون به مغز می‌باشد. طبق تحقیقات گروه دکتر ارنست گرین و همکارانش در دانشگاه مکزیکو، ورزش‌هایی نظیر دوچرخه سواری، پیاده‌روی و دو موجب  بهینه‌سازی جریان خون مغز، بهبود عملکرد مغز و در کل حس خوب نیز می‌گردد.

در گذشته هیچ‌گونه ارتباط و تاثیری بین ورزش و فشار خون با جریان خون مغز متصور نبودند، اما طبق تحقیقات اخیر تاثیر پاها زمانیکه همراه با دویدن باشد، باعث کاهش جریان خون شده که کمک به تنظیم گردش خون در مغز می‌کند.

این جریان‌ها با قدم و جریان قلب دونده هماهنگ هستند. در مطالعات جدید به بررسی تاثیر علمی پیاده‌روی، که شامل تاثیر راه رفتن نسبت به دویدن است پرداخته‌اند.

با استفاده از تکنولوژِی سونوگرافی آنها قطر کاروتید شریان و امواج سرعت خون، دوازده نفر بزرگسال سالم و جوان را محاسبه کردند. جریان خون مغز این افراد را در حین قدم زدن با سرعت ثابت و همچنین  در حالت استراحت نیز مورد بررسی قرار دادند، نتیجه مطالعات نشان داد که راه رفتن منجر به افزایش جریان خون به مغز می‌گردد.

و با بررسی شرکت کنندگان در حالت استراحت، به نتیجه رسیدند که با وجود مثبت بودن پیاده‌روی در افزایش جریان فشار خون به نتایجی در راستای اهمیت بیشتر دویدن نسبت به پیاده روی دست یافتند.

یک ریتم بهینه بین جریان خون مغز و پیاده‌روی وجود دارد. سرعت قدم‌های بلند  و تاثیراتش بر روی پاهایتان یک میزان نرمال قلبی است (۱۲۰ دقیقه). نتایج یافت شده از این مطالعات پس از ارایه در جلسات اولیه و در یک مجله پزشکی معتبر در نشست سالانه جامعه پزشکان ارائه می‌گردد.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۱۱
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی