مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

پروستات خوش خیم به معنی بزرگ شدن غده پروستات است و با علایمی مانند بزرگ شدن این غده، ایجاد مشکل در دفع ادرار بطوریکه پس از دفع، احساس خالی شدن ادرار به وجود نمی‌آید. که از راه‌های درمان می‌توان تغییر روش زندگی، دارو و جراحی را نام برد.

این غده توسط مجرای ادرار احاطه شده است. بطوریکه لوله‌ای که ادرار را از مثانه به خارج از بدن حمل می‌کند ممکن است از پروستات بزرگتر گردد و تا حدی به مجرای ادرار فشار وارد شود یا مسدود گردد، در اینصورت برای ادرار نمودن مشکل به وجود می‌آید.

بزرگ شدن غده پروستات تقریبا در همه مردان هنگامیکه به یک سنی می‌رسند، رخ می‌دهد. بزرگی این غده به معنی سرطان نیست و این بزرگ شدن تنها مایه رنج می‌گردد که معمولا مشکل جدی نخواهد بود که در حدود نیمی از مردان بالاتر از ۷۵ سال این علایم به وجود خواهند آمد.

چه چیزی باعث بزرگ شدن غده پروستات می‌گردد؟

خوش‌خیم شدن پروستات به احتمال زیاد یک بخش نرمال و طبیعی از سالخوردگی در مردان است. که دلایلی نظیر تغییرات در سطح هورمون‌های بدن و رشد سلولی می‌تواند داشته باشد.

علایم:

خوش خیمی پروستات باعث مشکلاتی نظیر:

  • مشکل در شروع ادرار و تخلیه آن به صورت چکه چکه و ناکامل است.
  • گاهی اوقات حس دفع ادرار دارید و ممکن است حتی نیمه شب از خواب بیدار شوید.
  • جریان ادرار ضعیف می‌باشید.
  • حسی که پس از دفع ادرار مثانه شما به طور کامل تخلیه نشده است.

در تعداد کمی از موارد پروستات خوش‌خیم ممکن است که موجب مسدود شدن مثانه گردد، که در نتیجه ادرار کردن را غیر ممکن و یا به سختی انجام پذیرد و این مشکل ممکن است موجب برگشت ادرار گردد، که مجموعه این حالات منجر به عفونت مثانه و یا سنگ مثانه گشته و یا آسیب‌دیدگی کلیه را به همراه خواهد داشت.لازم است بدانید که خوش‌خیم شدن پروستات دلیلی بر سرطان پروستات نمی‌باشد و مشکلاتی از قبیل نعوظ در مردان را به همراه نخواهد داشت.

پروستات خوش‌خیم چگونه تشخیص داده می‌شود؟

دکتر شما با پرسیدن سوالاتی درباره علایم و سلامت گذشته و همچنین انجام یک معاینه بالینی که شامل آزمایش ادرار و یک معاینه مقعد با انگشت، که بدینوسیله دکتر با حس کردن، از اندازه و سایز پروستات مطلع می‌گردد، صورت می‌پذیرد و در بسیاری موارد تست آنتی ژنی مخصوص پروستات انجام می‌دهند، که نقش کمک کننده‌ای در رد کردن سرطان دارد. شما باید بدانید که بزرگ شدن غده پروستات هیچ ارتباطی به سرطان پروستات ندارد و فقط علایم مشابه و یکسانی دارند.

ممکن است پزشک درباره علایم شما و اینکه چه مقدار شدت دارند و تا چه حد زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند از شما سوالاتی بپرسد، زمانیکه علایم شما خفیف و متوسط باشد به شما راه‌کارهایی را در منزل ارائه می‌دهد، تا تحت مراقبت‌های خانگی قرار گیرید و پزشک برای اطمینان بیشتر ممکن است به صورت مدام و روزانه علایم شما رو چک  و مورد بررسی قرار دهد.

منبع: مثبت مگ

  • ۹۶/۰۲/۰۲
  • مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی