مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

مجله‌ ای خاص برای آدم های خاص - mosbatmag.com

مجله سلامت و زیبایی مثبت مگ

تیم «مثبت مگ» از گردهمایی نیروهای مجرب، پر انرژی و جوان تشکیل شده است که علاقمند به تحقیق و پژوهش در مسیر دستیابی به اطلاعات معتبر و بروز دنیا هستند و مشتاق‌اند هر آنچه سلامت و کیفیت زندگی انسانی را ارتقاء می‌بخشد را برای شما فراهم آورند.

  • ۰
  • ۰

با گذر زمان رفته‎رفته اثرات پیری در اعضا و جوارح انسان پدیدار می‌شود که در این میان صورت هم از این حقیقت به دور نیست، خطوط و چین و چروک‌هایی بر روی صورت‌هایمان پدیدار می‌شود که باورشان برایمان سخت است و دوست نداریم با روند پیری مواجه شویم، در پی این رخداد طبیعی و بدون استثنا که البته عوامل محیطی چون هوای آلوده، اشعه آفتاب، سیگار و استرس‌های روزمره هم تاثیر فراوانی دارند، به دنبال راه کارهایی برای به تعویق انداختن این پروسه هستیم. با پیشرفت علم و تکنولوژی دستاوردهای زیادی در جراحی‌های صورت و جوان‎سازی آن صورت پذیرفته است، در این بخش عمل لیفت صورت همراه با نخ را بصورت کامل همراه با مزایا و مضرات این جراحی در اختیارتان قرار می‌دهیم تا شما بتوانید با آگاهی برای جوان‎سازی پوست خود تصمیم بگیرید.

بصورت کلی لیفت صورت با نخ ۵ مرحله را شامل می‌شود:

  • وارد کردن
  • استقرار
  • مهار
  • تعلیق
  • تثبیت

برای انجام این روش سن حدود ۴۰ سال پیشنهاد می‌شود زیرا در این سن صورت و گونه شروع به پایین افتادن می‌کنند اما از بازه سنی ۲۵ تا ۵۰ و در مواردی که افراد از سلامتی کامل برخوردار باشند در سنین بالاتر هم انجام می‌پذیرد.

نخ‌هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند به دو صورت کلی هستند: قابل جذب و غیر قابل جذب

این عمل با استفاده از نخ‎های مخصوص جراحی که روی سطح آن ضایعات خار مانند می‌باشد، انجام می‌شود. این نخ‎ها با طول، ضخامت و شکل‎های مختلف و برندها‌ی گوناگون طراحی شده‎اند که هم اثر بالابرنده (لیفتینگ) و هم اثر نوسازی‎کننده دارند. هنگامی که این نخ‎ها در نسج زیر جلد قرار داده می‌شوند خارهای آن در ساختمان‎های عمقی پوست گیر افتاده و در نتیجه نسوج نرم بالا کشیده شده و در محل خود باقی می‌مانند.

مزایایی که این روش جوان‎سازی نسبت به سایر روش‌ها دارند بشرح زیر می‌باشد:

  • تکنیک جوان‎سازی بر مبنای نخ بدون نیاز به جراحی باز و بصورت حداقل تهاجم است.
  • بدون نیاز به بستری‎شدن و در اصطلاح بصورت سرپایی انجام می‌شود و قسمت‌های افتاده پوست به آرامی بالا کشیده می‌شوند.
  • به تدریج بعد از چهار تا شش ماه این نخ‌ها جذب و ناپدید می‌شوند.
  • نخ‎ها قابل دیدن یا حس‎کردن نیستند و از ۲۵ سال به بالا قابل استفاده هستند.
  • امکان تکرار وجود دارد.

مضرات لیفت با نخ:

  • لیفت با نخ نتایج ماندگاری ندارد زیرا موجب تغییر در جابه‌جایی حجم صورت که در اثر پیرشدن رخ می‌دهد، نمی‌شود.
  • پوست اضافه‌ی باقیمانده بعد از سفت‎کردن صورت در جای خود باقی می‌ماند و نتایجی که یک ماه پس از لیفت با نخ مشاهده می‌شود احتمالا تورم و التهاب می‌باشند.
  • امکان بروز عوارض لیفت با نخ از جمله ورم‌های قابل مشاهده و فرورفتگی پوست نیز وجود دارد و خطر عوارض این روش زیاد است

مراقبت‌های پس از انجام لیفت با نخ خاردار چیست؟

بیمار لازم است یک تا دو هفته از حرکات شدید ناحیه مورد نظر پرهیزکند و تا سه هفته از شرکت در هر نوع فعالیت ورزشی شدید یا فشار مستقیم روی صورت و یا مالش شدید این نواحی احراز کند. طی چند روز اول بیمار یک احساس کشش روی پوست خود داردکه تدریجا رفع می‌شود. بیمار می‌تواند از مسکن‌های تجویز شده استفاده نماید و به ‌آرامی کمپرس یخ بگذارد. آقایان پس از لیفت صورت تا ۲ هفته بهتر است از تراشیدن صورت خودداری کنند.

ممکن است طی روزهای اول، لیفت صورت زیاد به نظر برسد. طی ۲ هفته این میزان قدری کاهش می‌یابد. تا مدت۲ ماه نواحی لیفت‎شده را نباید ماساژ داد.

منبع: مثبت مگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی